شنبه 1 اردیبهشت 1403

01 مهر 1395

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین: هیچ کار تبلیغاتی مانند ماجرای اربعین اثرگذار نیست

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه هیچ حزب و گروهی تصور ایجاد چنین جریان اثرگذاری را نمی‌کرد، گفت: ماجرای اربعین به موقع به فریاد امت اسلام رسید و هیچ کار تبلیغاتی مانند ماجرای اربعین اثرگذار نیست.


حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در نخستین همایش «فعالان دانشجویی اربعین» که صبح امروز با حضور فعالان و نخبگان دانشجویی سراسر کشور در سازمان بسیج دانشجویی در مجموعه فرهنگی، دانشجویی 13 آبان برگزار شد، با بیان بیان این مطلب که امروزه جریان عظیم راهپیمایی اربعین به یک اجتماع بزرگ فرهنگی تبدیل شده است، گفت: این جریان درست در زمانی که نیاز به چنین نورانیتی در عالم بود ایجاد شد و امام حسین (ع) با این نورافشانی عالم را تحت تأثیر قرار دادند.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه هیچ صحنه و کار تبلیغاتی نمی‌توانست به اندازه ماجرای اربعین حسینی تأثیرگذار باشد، اظهار کرد: اربعین در زمان فتنه‌های دشمنان به صورتهای مختلف اتفاق افتاد و مربوط به هیچ فرد و دولتی نیست و نخواهد بود، چراکه دولتها نمی‌توانند از پس آن بر بیایند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان این مطلب که هیچ حزب و گروهی تصور ایجاد چنین جریان عظیم و اثرگذاری را نمی‌کرد، خاطرنشان کرد: ماجرای اربعین حسینی به موقع به فریاد امت اسلام رسید و این نشان از هنرنمایی امام (ع) به اذن الهی است و از هیچ کسی دیگر بر نمی‌آید.

اربعین منشأ اقتدار معنوی امت اسلام است

وی با بیان این مطلب که اربعین منشأ اقتدار معنوی امت اسلام است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این امر تأکید داشته‌اند، گفت: حال چنین سفره‌ای برایمان پهن شده است، باید از این فرصت استفاده کرد و بهترین بهره‌ها را برد، در همین راستا ضمن پیروی از منویات مقام معظم رهبری در این باره، نباید کاری انجام دهیم که اساس این جریان زیر سوال برود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری برای حضور تمام دستگاه‌ها برای کمک به برگزاری هرچه شکوه‌مند‌تر راهپیمایی اربعین اظهار کرد: رهبر انقلاب طی ابلاغیه تأکید داشتند سه اصل تکریم مردم عراق به ‌عنوان میزبان، تقویت مرجعیت دینی در عراق و احترام به حاکمیت دولت عراق انجام بپذیرد.

رهبر انقلاب و آیت‌الله سیستانی خواستار عدم استفاده از تصاویرشان در اربعین هستند

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری و آیت‌‌الله سیستانی خواستار عدم استفاده از تصاویرشان در اربعین هستند،تأکید کرد: باید توجه داشت که مردمی بودن این مراسم کاملاً حفظ شود و از مردم عراق به دلیل این میزبانی تکریم کرد، همچنین باید بپذیریم که رعایت قوانین در سفر امری الزامی است و هیچ مجوزی برای عدم رعایت این قوانین وجود ندارد و نخواهد داشت.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: در راستای فعالیتهای فرهنگی و مفید درباره راهپیمایی اربعین در ایران و عراق کمیته‌هایی تخصص شکل گرفت و امسال 14 کمیته فرهنگی آموزشی در ایران و عراق ایجاد شد، این در حالی است که سال گذشته 11 کمیته ایجاد شده بود.