پنج شنبه 9 فروردین 1403

05 مهر 1400

همایش بین‌المللی «اربعین و مقاومت اسلامی» برگزار شد

همزمان با حضور میلیونی زائران در شهر کربلا و به منظور تبیین و تحلیل این اجتماع عظیم، همایش بین‌المللی «اربعین و مقاومت اسلامی» از سوی ستاد فرهنگی اربعین در کربلای معلی برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در این همایش گفت: امروز به برکت نهضت حضرت سیدالشهدا، مقاومت اسلامی در منطقه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هر جا مکتب اهل بیت علیهم اسلام وجود داشته در آنجا مکتب مقابله با کج روی و ظلم است، خاطرنشان کرد: همین حرکت مقدس باعث شده تا پشتوانه عظیم مقاومت اسلامی شکل گیرد، اربعین؛ ظرفیت بزرگی برای مقابله با ظلم و کج روی است. مقاومت هم پشتوانه بزرگی برای حرکت عظیم اربعین به شمار می‌آید.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: امروز خون شهدای مقاومت اسلامی باعث شده که در روز اربعین شاهد حضور میلیونی زائران در عراق باشیم.

در بخشی از این همایش آقای مجتبی کریمی سرکنسول ایران در کربلای معلی با بیان اینکه اربعین سبب شد تا امنیت در جهان اسلام شکل دیگری به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: اربعین با حضور مردم منطقه و اقوام و ادیان مختلف، باعث عمگرایی بسیار خوبی شده است.

وی افزود: امروز مهمان نوازی مردم عراق در تمام جهان بی نظیر است. تجمع اربعین نیز در کربلای معلا بزرگترین عملیات را رقم زده که می توان آن را به خوبی به رخ جهانیان کشید.

سرکنسول ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بوجود آوردن امنیت از قدرت نرم اربعین است، تصریح کرد: اربعین، قدرت بزرگ جهان اسلام به شمار می‌آید و بهترین و شایسته ترین الگوی برای حکومت مهدوی است، و همه جهانیان به عظمت اربعین واقفند.

در بخش دیگری از این همایش ابو علی البصر مسئول عملیات حشد الشعبی در کربلای معلی تاکید کرد: مکتب امام حسین(ع)، مکتب مقاومت است و این مقاومت به برکت نهضت امام حسین(ع) در منطقه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه حرکت حضرت سیدالشهدا براساس مقاومت اسلامی شکل گرفته است، یادآور شد: اسلام دین مقاومت است، و بر اساس ایمان و مقاومت بنا شده است، مقاومت هم با ایمان و توکل شکل می گیرد.

گفتنی است، دکتر حسین منکوشی فرماندار کربلا، شیخ محمد النجار از مسئولان فرهنگی حشدالشعبی در کربلای معلی، شیخ محمد اسدی، مسئول لوإ الخدمه کربلا، سید ضیا مسئول بنیاد بین المللی الاربعین در عراق، شیخ علی البدری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کربلای معلی، سید حامد موسوی، نماینده پارلمان عراق  و دکتر ناصر سودانی رئیس دانشگاه اهواز از دیگر سخنرانان این همایش بودند.