سه شنبه 29 اسفند 1402

31 خرداد 1400

دیدار کارگروه کمیته فرهنگی اربعین با امام جمعه اصفهان

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: باید شرایط سفر مسلمانان به کشور تسهیل شود همچنین اماکن زیارتی و مسیر پیاده روی اربعین برای معلولان مناسب سازی بشود.


آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار با مسؤولان سازمان حج و زیارت استان اصفهان و اعضای ستاد اربعین استان گفت: باید شرایط سفر مسلمانان به کشور تسهیل شود همچنین اماکن زیارتی و مسیر پیاده روی اربعین برای معلولان مناسب سازی بشود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: پیاده روی اربعین مراسم بسیار مهمی است و امیدوار هستیم که برای مراسم اربعین امسال ویزای عراق برداشته بشود و در مقابل برای عراقی‌هایی که قصد سفر به ایران برای زیارت امام رضا(ع) را دارند نیز ویزا حذف شود.

وی با اشاره به برکات سفر مردم عراق به ایران، اظهار کرد: نخستین موضوع در سفر عراقی‌ها به ایران این است که سفیر انقلاب اسلامی خواهند شد، چرا که دنیای کفر علیه کشور ما در عراق تبلیغات بسیار می‌کند و لازم است که این فضا تغییر کند و قلوب این ملت مسلمان به یکدیگر نزدیکتر بشود.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر تسهیل سفر مسلمانان به کشور خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با افزایش واکسیناسیون در کشور و در جهان مشکل کرونا برای سفرهای زیارتی نیز از بین برود، باید شرایط مساعدی برای زائران امام حسین(ع) در روز اربعین در کشور ما وجود داشته باشد تا هموطنان بتوانند با خیال آسوده سفر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه آرزو دارم میان حرم امام علی(ع) تا حرم امام حسین(ع) یک چهارباغ باشد تصریح کرد: چهارباغ به این معنی که جاده حرم تا حرم همانند خیابان چهارباغ اصفهان درختکاری و برای پیاده روی مناسب سازی شود و با امکانات رفاهی مختلف نظیر لوله‌کشی آب و پنکه های مه پاش برای پیاده روی اربعین به ویژه در فصل تابستان آماده سازی شود چرا که گرمای سختی در تابستان در این مسیر وجود دارد.

وی بر ضرورت فراهم آوردن امکانات رفاهی برای معلولان در کشور و در مسیر پیاده روی اربعین تأکید کرد و اظهار داشت: حدود 5 میلیون نفر معلول در کشور وجود دارد و باید مسیرهای مختلف به ویژه اماکن زیارتی برای این عزیزان مناسب سازی بشود، در طرح‌های عمرانی و زیرساخت‌ها باید شرایط معلولان حتما دیده شود، در مرز ایران و عراق هم باید این موضوع برای معلولانی که قصد سفر اربعین دارند فراهم بشود.

در این دیدار حجت الاسلام مهدی گرجی مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت استان اصفهان گزارشی از فعالیتهای فرهنگی کمیته اربعین استان بیان نمود.