سه شنبه 29 اسفند 1402

13 خرداد 1400

امام خمینی ، احیاگر ارزش های اسلام ناب

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت اسلامی با بیان اینکه امام خمینی متعلق به همه امت اسلامی است، گفت: امام خمینی احیاگر ارزش های اسلام ناب است.


 روحانی بلند پایه لبنان و رئیس اتحادیه علمای مقاومت اسلامی درکنگره امام خمینی؛ مجدد دین در دنیای معاصر، با برشمردن ویژگی های امام خمینی اظهار داشت: امام خمینی  (رحمه الله علیه) متعلق به همه امت اسلامی و احیا کننده ارزش هایی است که همه مسلمانان از همه مذاهب و فرق اسلامی بدان دلبسته و معتقدند عدم پایبندی به ارزش هایی مانند وحدت امت اسلامی، عدم وابستگی به شرق و غرب و رهایی از سلطه  استکبار و اجانب، عزت دین ، نابودی اسرائیل و نفی نژاد پرستی، هر گروه و فرقه ای را از دایره امت اسلامی خارج می کند.

 

علامه ماهر حمود افزود: در روزگاری که رژیم های کشورهای اسلامی برای ادامه حیات شان وابستگی به استکبار را پذیرفته و دنبال کنار آمدن و قبول برتری و موجودیت اسرائیل بودند، با پیروزی نهضت امام خمینی  این سیاست موجب  ذلت تلقی شد.

 

وی اضافه کرد: امروز به یمن بیداری اسلامی و احیای ارزش های اسلامی ، رژیم صهیونیستی  رو به زوال و در حال فرو پاشی است.

 

وی  مقاومت اسلامی را مولود این بیداری و رویکرد عزتمندانه احیای ارزش های اسلامی به برکت نهضت امام خمینی  دانست و  پیروزی مقاومت اسلامی را مرهون   اتحاد و همبستگی  امت اسلامی واستمرار آن عنوان کرد.