پنج شنبه 9 فروردین 1403

22 اردیبهشت 1400

پیام تسلیت سرپرست حجاج ایرانی به وزیرحج افغانستان درپی حمله تروریستی به دانش‌آموزان درکابل

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با ارسال پیامی به وزیر ارشاد، حج، عمره و اوقاف افغانستان ، انفجار تروریستی در کابل را محکوم کرد و شهادت و مجروحیت دهها تن از دانش‌آموزان را تسلیت گفت.


 به گزارش  خبرگزاری «الاربعین» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با ارسال پیامی به آقای محمد قاسم حلیمی وزیر ارشاد، حج، عمره و اوقاف جمهوری اسلامی افغانستان، انفجار تروریستی کابل را که به شهادت بیش از هشتاد نفر و مجروحیت ده‌ها تن اعم از کودکان دانش‌آموز دختر و شهروندان غیرنظامی انجامید، محکوم کرد.

 

در این پیام، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: خبر جانکاه شهادت جمعی از نونهالان و جوانان مرزو بوم دیار همسایه مان افغانستان، بدست دژخیمانی از خدا بی خبر و گروههای جهالت پیشه و مزدور دشمن، دلهای همه مسلمانان بویژه مردم ایران اسلامی را به درد آورد .

 

سرپرست حجاج ایرانی با محکوم کردن چنین اقدامات تروریستی و بیرحمانه تاکید کرد : در شرایطی که امت اسلامی درگیر پیامدهای ناگوار بیماری همه گیر کرونا در کشورهای مختلف و همچنین ظلم و ستم اشغالگران قدس شریف می باشد ، نیازمند همفکری و همیاری برای نجات آحاد مسلمانان و سایر مردمان از این بلاهای مهلک است.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه پیام، این مصیبت جانگداز و تکان دهنده را به وزیر حج و ملت بزرگوار افغانستان بویژه خانواده های داغدار این حرکت غیر انسانی تسلیت گفت و افزود: امید است در پرتو عمل به آیات قرآنی که مروج همبستگی و مهرورزی اسلامی است و در سایه روحیه گفتگو ، تفاهم معقول و وحدت گرایانه میان جریان های سیاسی اصیل و ریشه دار، در آینده ای نزدیک ، دیگر مجالی برای اینگونه اقدامات نابخردانه و دشمن شادکن پیدا نشود.