سه شنبه 29 اسفند 1402

21 اردیبهشت 1400

عقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از مسجد الاقصی پس از مقاومت فلسطینیان

منابع فلسطینی ازعقب نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از محوطه مسجد الاقصی پس از یک شب خونین خبر دادند؛ شب گذشته در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها در قدس و کرانه باختری بیش از 715 نفر مجروح شدند.


به گزارش  خبرگزاری «الاربعین» ، فلسطینی ها درمحوطه مسجد الاقصی حماسه آفریدند و با شعار روح و جانم فدای قدس، اشغالگران صهیونیست را مجبور کردند که پس از ساعت ها حمله و تیراندازی با گلوله های لاستیکی و حمله با گاز به نمازگزاران بی دفاع، از این مسجد عقب نشینی کنند. در این حمله دهها تن از مدافعان قدس مجروح شدند.

 

شیخ محمد حسین، مفتی قدس گفت: شاهد حمله های تروریستی تمام عیاری بودیم. حمله به مقدس ترین مقدسات اسلامی و حمله به نمازگزاران در مسجد الاقصی به نحوی است که زبان از توصیف این جنایت ناتوان است. این حمله فقط تجاوز به انسانیت است.

 

در سایه تشدید افراطی گری در میان راستگرایان رژیم صهیونیستی، سازمان های یهودی افراطی خواستار تنظیم تجاوزهای گسترده به مسجد الاقصی شدند. اما قدرت و اقتدار مردم و نگهبانان و مدافعان مسجد الاقصی این نقشه را خنثی کرد.

 

دراین حال شهرک نشینان افراطی صهیونیست در سایه تدابیر شدید امنیتی به بهانه طرح موسوم به "روز قدس واحد" اقدام به راهپیمایی به سمت مسجد الاقصی کردند. آنها حرکت خود را از دروازه الجدید به سوی دروازه المغاربه و دیوار براق شروع کردند اما از بیم درگیر شدن با شهروندان قدس ناچار به تغییر مسیر شدند.

 

شیخ عبدالعظیم سهلب، رئیس شورای اوقاف اسلامی گفت: اهالی قدس که در مسجد الاقصی تجمع کرده اند، وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده اند. آنها همانطور که انتظار می رفت در مقابل قلدری و زورگویی اشغالگران با تمام وجود از مسجد الاقصی دفاع کردند.