شنبه 1 اردیبهشت 1403

23 فروردین 1400

محافل قرآنی کمیته قرآن ستاد فرهنگی اربعین در ماه مبارک رمضان

محافل قرآنی کمیته قرآن ستاد فرهنگی اربعین در ماه مبارک رمضان


بر اساس گزارش پایگاه خبری پیام اربعین  چهار محفل قرآنی با حضور قاریان از جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
 آقای سید محمد موجانی رییس  کمیته قرآن ستاد فرهنگی اربعین  در گفتگو با خبرنگار پیام اربعین  اعلام داشت با توجه به تجارب سال گذشته و به منظور حفظ نشاط معنوی در جامعه و استمرار ارتباطات بین  فعالان قرآنی اربعین و همچنین بزرگداشت اولیای الهی و روز جهانی قدس شریف، در چهار شب جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود.


وی بیان داشت محفل اول با شرکت جمعی از آقایان ایرانی به اجرا در میآید و محفل دوم مصادف با شب وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بانوی اول اسلام به صورت مشترک با قاریان ترکیه برگزار خواهد شد
محفل سوم در ایام ولادت امام مجتبی علیه السلام  محفل قرآنی مشترک با قاریان عراقی برگزار می شود.
و محفل چهارم به صورت بین المللی در شب ۲۴ ماه مبارک رمضان و مصادف با آخرین جمعه و روز جهانی با قاریان از کشورهای مختلف از غرب آسیا و شبه قاره و شرق آسیا با عنوان محفل قرآنی سرداران شهید مقاومت و شهدای قدس برگزار خواهد شد.
آقای موجانی یاد آور شدند که این محافل با همکاری آستان قدس رضوی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی،  بعثه مقام معظم رهبری  ، بنیاد بین المللی اربعین  و  هیئت آنلاین و گروهای فعال قرآنی عراق و ترکیه برگزار می شود.