سه شنبه 29 اسفند 1402

21 فروردین 1400

اعتراض بحرینی ها در دومین جمعه خشم

بعد از شهادت شهید "عباس مال الله" در اثر بی توجهی حاکمان این رژیم در زندان های آل خلیفه ، شعله خشم ملت بحرین در دومین جمعه با حضور بحرینی های معترض برافروخته شد.


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری الاربعین ، شهید عباس مال الله یکی از زندانیان سیاسی بحرین بود که هفته گذشته در سایه بی توجهی این رژیم و سکوت سازمان های بین المللی به شهادت رسید.

شهید «مال الله» یکی از زندانیان سیاسی بود که به دلیل اهمال پزشکی آل خلیفه به جمع شهیدان بحرینی پیوست. وی در زندان مرکزی «جو» بود و زندانبانان رژیم بحرین از درمان وی که در نتیجه هدف قرار گرفتن با سلاح شوزن یا همان ساچمه‌ای در مه سال ۲۰۱۱ هدف قرار گرفته بود، خودداری کردند.

منابع بحرینی اعلام کردند که وی در حالی که به قلبش اشاره می‌کرد و نمی‌توانست حرف بزند و نفس بکشد، به زمین افتاد و هم سلولی‌های وی بر درب می‌کوبیدند و فریاد می‌زدند اما افسران آل خلیفه به این بهانه که دستور از مقامات بالا ندارند از هر اقدامی برای نجات «عباس مال الله» خودداری کردند.

این منابع اعلام کردند: با اصرار و فریاد زندانیان هم سلولی این شهید، «عباس مال الله» به کلینیک زندان و نه بیمارستان، منتقل شد و حالش بدتر شد و به شهادت رسید.

مدت‌ها است که معارضان بحرینی برای نجات زندانیان سیاسی در سایه گسترش ویروس کرونا خواهان آزادی فوری زندانیان هستند.

زندانیان بحرینی علاوه بر کرونا و بیماری های واگیر دار دیگر با انواع شکنجه و تعدی و ظلم دست و پنجه نرم می کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین در بیانیه‌ای که در صفحه توئیتر خود از لحظه بازداشت شهید مال‌الله تا محاکمه او در دادگاه نظامی و صدور حکم حبس ۱۵ سال زندان منتشر کرده است، اعلام کرد که عباس مال‌الله پس از دستگیری به دلیل تحمل انواع و اقسام شکنجه‌ از سوی مسئولان بازداشتگاه،‌ قادر به راه رفتن نبود.

به دنبال شهادت مال‌الله، شبکه خبری المیادین از «باقر درویش»، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نقل کرد: این ۷۶۶ مورد نقض حقوق بشر است که اداره زندان‌های بحرین طی سه سال اخیر در حق زندانیان مرتکب می‌شود.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین افزود: بدیهی است، مسئولانی که در شکنجه زندانیان دست دارند و از محروم کردن آنها از خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان ابزاری برای اذیت و آزار و شکنجه استفاده می‌کنند، نمی‌توانند افراد قابل اعتمادی برای حفظ جان زندانیان سیاسی باشند.

روز جمعه نیز مردم بحرین در بیشتر مناطق این کشور تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین ضمن محکومیت جنایت رژیم آل خلیفه در به شهادت رساندن شهید عباس مال الله از مردم بحرین برای ادامه اعتراضات سراسری و مطالبه آزادی فوری زندانیان بحرینی دعوت به عمل آورد.

فرزند شهید مال الله در پیامی گفت: زمانی که پدرم بازداشت شد یک سال بیشتر نداشتم و همچون یک یتیم زندگی می کردم تنها فرق من با یتیم این بود که یتیم امیدی ندارد که پدرش بازگردد اما من سال ها به این  امید زندگی می کردم که پدرم بر می گردد ،آیا کشتن امیدی را که با آن زندگی می کردم قبول دارید؟