سه شنبه 29 اسفند 1402

18 فروردین 1400

دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف برگزار می‌شود

در نخستین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری کنگره بین‌الملل قدس شریف مصوب شد که دومین کنگره 22 ماه مبارک رمضان با حضور اندیشمندان سراسر جهان به صورت مجازی برگزار شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، در جلسه ستاد برگزاری کنگره بین المللی قدس شریف  که به دعوت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی  برگزار شد، مقرر گردید دومین کنگره بین المللی قدس شریف  به سه زبان در۲۲ماه مبارک رمضان  با مشارکت اندیشمندان و متفکران از سراسر جهان  به صورت مجازی برگزار شود.

در نشست این ستاد که مسئولان و نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مجمع جهانی بیداری اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،کنفرانس حمایت از فلسطین، آستان قدس رضوی، مرکز بین‌المللی  صدا وسیما و بنیاد بین‌المللی اربعین حضور داشتند، موضوعات، رویکرد و زمان و شیوه فراخوان مقالات مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

قدس مساله اول جهان اسلام، قدس شریف  و‌مقاومت اسلامی، مقاومت فلسطین و آزاد سازی قدس شریف، مکتب اهل‌بیت و قدس شریف، سرداران شهید و قدس شریف، اربعین و قدس شریف و فلسطین، قدس محور وحدت امت اسلامی،  قدس و دفاع از حرم الهی، مسایل حقوق بشری فلسطین، تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، افول آمریکا و آینده رژیم صهیونیستی،  بحران آفرینی رژیم صهیونیستی در جهان و رسانه‌ها و قدس شریف در این نشست از جمله محورهای پیشنهادی این کنگره بود.

 اعضای شرکت کننده با مثبت خواندن کنگره اول، با تاکید بر ریاست آیت‌ الله اعرافی در کنگره دوم، خواستار نقش آفرینی همه نهادها و گروههای مردمی و بین‌المللی در جهان و برای بزرگداشت این روز بزرگ و دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین، و حرم مقدس الهی شدند.