شنبه 1 اردیبهشت 1403

04 فروردین 1400

کربلا برای استقبال از زائران نیمه شعبان آماده می‌شود

اداره بهداشت استان کربلا اعلام کرد که برای زیارت نیمه شعبان برنامه‌ای اضطراری در چارچوب اهداف اساسی به منظور کنترل اپیدمی کرونا انجام گرفته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل پایگاه خبری الفرات، اداره بهداشت استان کربلا اعلام کرد که برای زیارت نیمه شعبان برنامه‌ای اضطراری تدوین و اقدامات و برنامه‌های این طرح در چارچوب اهداف اساسی به منظور کنترل اپیدمی کرونا انجام گرفته است.

 

صباح الموسوی، مدیر کل بهداشت کربلا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این طرح شامل استقرار ۸۶ دستگاه آمبولانس در نزدیکی مراکز اورژانس شهری و راه‌های خارجی است و ۳۶ تیم پزشکی نیز مسئول کنترل آب نوشیدنی و مواد غذایی که در اختیاز زائران قرار می‌گیرد، هستند و بیمارستان سیار الزهرا(س) نیز در صورت نیاز، در ارائه خدمات به زائرین مشارکت خواهد کرد.

 

وی افزود: برنامه اضطراری اداره بهداشت برای زیارت شعبان، در دومین سال متوالی، بر تقویت اقدامات پیشگیرانه، افزایش آگاهی برای مقابله با ویروس کرونا، متمرکز شده است و تیم‌های بهداشتی از شهروندان می‌خواهند به اقدامات پیشگیرانه عمل کنند و با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت بهداشت شخصی، برای افزایش آگاهی شهروندان، زائران و صاحبان موکب‌ها، تلاش خواهند کرد.

 

موسوی با بیان اینکه اداره عملیات پزشکی و خدمات تخصصی وزارت بهداشت، با ۱۰ آمبولانس این اداره را تقویت خواهد کرد، گفت: اداره بهداشت بابل و نجف نیز با پشتیبانی پزشکی در مرزهای اداری دو استان فعالیت خواهند کرد.