جمعه 31 فروردین 1403

10 دی 1399

عقل راهبردی و استراتژی مقاومت، بهترین راهبرد در منطقه است

محقق و پژوهشگر لبنانی گفت: عقل راهبردی و استراتژی مقاومت، بهترین راهبرد در منطقه است؛ و موجودیت مقاومت نیز نمایان گشته و حرکت صعودی و رو به بالا به خود گرفته است.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، خانم هیفا امین فوعانی، محقق و پژوهشگر لبنانی از کشور لبنان در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی مقاله خود را ارائه کرد.

وی با بیان این که انقلاب حسینی همواره در طول تاریخ ادامه دارد و در همین راستا امام خمینی(ره) نیز فرمود «هر چه داریم از مکتب حسینی است»، اظهار داشت: اهمیت پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 و پیروزی‌های مقاومت اسلامی در جنوب لبنان مانند سال‌های 2000 و 2006 بسیار بالا و امری خدایی است و افتخار می‌کنیم که ما شاگردان مکتب حسینی هستیم و امتدادی از تابش آن.

محقق و پژوهشگر لبنانی گفت: امام حسین(ع) یک مکتب الهی و الگویی برای تمامی فرماندهان است؛ تمامی شهدا نمادی از نمادهای انقلاب حسینی به شمار می‌آیند و به واسطه خون شهدا این انقلاب هر روز پخته‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود.

وی گفت: امام حسین(ع) سازنده تاریخ به شمار می‌آید نه جزئی از تاریخ یا رویدادی در تاریخ؛ بلکه امام حسین(ع) خود در حقیقت به وجود آورنده تاریخ است؛ با این عقیده که پیروزی خون بر شمشیر بوده است؛ از این امر پی می‌بریم که امام حسین (ع) علاوه بر اینکه خود سازنده است، خود آموزگار تاریخ است؛ شهادت امام، قیام خدایی به شمار می‌آید.

خانم امین فوعانی ادامه داد: از این روست که فرماندهان با استراتژی و راهبرد امام حسین(ع) و هر چه در کربلا رخ داده است، از جمله مضامین اخلاقی، انسانی و ایمانی آن، پیوند می‌خورند. بنابراین بصیرت، اراده و ایمان سه گانه‌ای به شمار می‌آید که اراده شکست ناپذیری را تشکیل می‌دهد.

وی در تطابق سخنان حضرت علی(ع) و ویژگی‌های دو فرمانده شهید مقاومت، گفت: «می‌بینند آنچه را که مردم نمی‌بینند و می‌شنوند آنچه را که مردم نمی‌شوند؛ از این رو هنگامی که سید نصر الله فرمود به زودی در قدس نماز می‌خواند و مقام معظم رهبری در ادامه این سخنان فرمودند که عملاً و حقیقتاً این امر صورت می‌پذیرد، من نیز امر را به آیه ششم در سوره روم استشهاد می‌کنم.

محقق و پژوهشگر لبنانی بصیرت و عشق و علاقه فرماندهان شهید را مورد توجه قرار داد و گفت: این فرماندهان با الهام همیشگی از امام حسین(ع) می‌دانند به کجا می‌رسند و به چه چیزی دست می‌یابند.

وی در پایان ابراز داشت: عقل راهبردی و استراتژی مقاومت، بهترین راهبرد در منطقه است؛ و موجودیت مقاومت نیز نمایان گشته و حرکت صعودی و رو به بالا به خود گرفته است؛ البته با تلاش‌ها، کوشش‌ها و شهادت‌ها به این امر دست یافته‌ایم. که باعث ضعف و ناتوانی صهیونیست شده است.