جمعه 31 فروردین 1403

11 آبان 1399

قیام امام حسین(ع) به مردم ثمرات نبوت، عقل و عشق را نشان داد

وقتی از امام حسین علیه السلام و اهل بیت پیامبر صحبت می کنیم بعد رسالی در حرکت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و حرکت آل بیت ایشان که امام حسین علیه السلام آن را ترجمه کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، دکتر عبدالله کتمتو، نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام، در نشست مجازی «همگرایی امت اسلامی» عنوان کرد: وقتی از امام حسین علیه السلام و اهل بیت پیامبر صحبت می کنیم بعد رسالی در حرکت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و حرکت آل بیت ایشان که امام حسین علیه السلام آن را ترجمه کرد. امام حسین علیه السلام در مسیرش پیام رسول خدا را در عمل پیاده کرد و این مسیر و حرکت را برای دفاع از منهج جدش یعنی منهج نبوت و طهارت و بزرگی و منهج انسانیت انتخاب نمود. امام حسین علیه السلام قیام کرد زیرا نمی‌خواست امت اسلام تحت ظلم زندگی کند و می خواست این امت از ثمرات نبوت و عقل و عشق استفاده کند.

وی افزود: نه بنده و نه هیچ کسی می تواند به همه ابعاد شخصیتی و زندگی امام حسین بپردازد و هر کدام از ما سخنرانان فقط گوشه ای از آن را بیان می کنیم.

مسیر اربعین امروز اختصاص به یک مذهب ندارد و متعلق به همه است زیرا اسلام مذهب واحد و عقیده واحد است. مذهب اسلام حقیقتی همان مذهب واحدی است که خداوند از آسمان به زمین توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آورده است و همان منهج پیامبر اکرم است که امام حسین علیه السلام آن را در عمل پیاده کرد و البته در این راه سختی ها و مصیبت­های بسیاری را متحمل شد.

نایب رئیس اتحادیه علمای بلاد شام تصریح کرد:از خدا می خواهیم به برکت رسول خدا علیهم السلام و آل بیت طاهرینش که این ذکر و یاد امام حسین علیه السلام را مایه رفع مشکلات و آرام کردن آلام و رنج ها قرار دهد.