سه شنبه 28 فروردین 1403

23 مهر 1399

پنجمین سوگواره بین‌المللی عبرات اعلام فراخوان کرد

دبیر سوگواره بین‌المللی عبرات ضمن اعلام فراخوان پنجمین دوره این سوگواره، گفت: این دوره با نظر به حال و هوای اربعین امسال، با توجه به المان‌های دلتنگی، شوق حضور، حسرت زیارت و ... برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حامد نگارش، دبیر سوگواره بین‌المللی عبرات از اعلام فراخوان پنجمین دوره این سوگواره خبر داد و گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی، سوگواره بین‌المللی «عبرات» از سوی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خاص جهان و سایه بیماری کرونا بر تجمعات و رویدادهای بین‌المللی، گفت: به سبب شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری مراسم اربعین به شکل همیشگی، شاهد برگزاری مراسم اربعین حسینی در قالبی متفاوت بودیم. به همین دلیل، پنجمین سوگواره عبرات با نظر به حال و هوای اربعین امسال، با توجه به المان‌های پررنگ این روزها از جمله فراق، دلتنگی، شوق حضور، حسرت زیارت، کمک‌های مؤمنانه، مدافعان سلامت، عزاداری با پروتکل‌های بهداشتی، موکب‌های اربعینی داخل کشور و عزاداری اربعین در داخل کشور برگزار می‌شود.

نگارش تصریح کرد: این سوگواره با محوریت موضوع حماسه اربعین حسینی به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی شیعیان، در هفت بخش هنری شعر(کلاسیک و نو)، داستان (داستان کوتاه، خاطره و دلنوشته)، خوشنویسی، پوستر، عکس و گزارش خبری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بهره‌مندی از عبارات زیارت اربعین، زیارت ناحیه مقدسه، خطبه امام سجاد(ع) و خطبه حضرت زینب(س) و زیارت وارث در تولید آثار رشته خوشنویسی الزامی است.

دبیر پنجمین سوگواره بین‌المللی عبرات با اشاره به مشارکت سازمان صدا و سیما در برگزاری این سوگواره، اظهار کرد: بخش فیلم کوتاه و مستند، نماهنگ و قطعات صوتی و تصویری و آثار رادیویی، همچنین بخش بین‌الملل پنجمین دوره سوگواره عبرات به همت معاونت بین الملل صدا و سیما برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان و علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند، از شنبه ۲۶ مهرماه تا ۲۶ آبان ماه آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره به نشانی اینترنتی www.abarat.alarbaeen.ir  ارسال کنند، تصریح کرد: آثار ارسالی، باید در سال‌های ۹۸ و یا ۹۹  تولید شده باشند.

نگارش تجلیل از فعالان رسانه‌ای و مجازی اربعین را از جمله اقدامات ویژه پنجمین دوره سوگواره عبرات دانست و اظهار کرد: در این دوره از سوگواره عبرات، از برترین‌های بخش خبری، برترین‌های بخش فضای مجازی، برترین پویش‌های اربعینی و برترین مطبوعات تجلیل خواهد شد.