جمعه 31 فروردین 1403

13 مهر 1399

خانه های گیلانی ها در اربعین امسال حسینیه خواهد شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه در اربعین حسینی سال جاری خانه‌هایمان حسینیه خواهد شد، تصریح کرد: قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه، ۱۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی و پخش از رسانه ملی انجام خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان ، ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران، عاشورا و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را معجزه‌ای شگفت‌آور دانست و گفت: فلسفه اصلی نهضت امام حسین(ع) مبارزه با ظلم و ستم استکبار زمان بود و بزرگداشت اربعین حسینی روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون و مبارزان با زورگویان عالم و دست‌نشاندگان آنان در منطقه خواهد دمید.

وی مکتب امام حسین(ع) را مکتبی برخواسته از شهادت و جانبازی دانست و تصریح کرد: اربعین حسینی فرصت مغتنمی است تا بار دیگر نام «حسین» در دنيا طنين انداز شود و الهام‌بخش آزادی خواهان، ظلم ستيزان و سربازان جبهه‌های مقاومت اسلامی برای امتداد خط سرخ شهادت باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اربعین حسینی را تجلی‌گاه عشق و ارادت شیعیان جهان به ساحت نورانی امام حسین(ع) دانست و اظهار کرد: علی‌رغم تلاش استکبار جهانی برای تحریف و فراموشی نهضت عاشورا، امروز خورشید پرفروغ خاندان عصمت و طهارت(ع) چشمان ناامید بشریت را با پرتو نور الهی منور کرده است.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه اربعین حسینی سرمایه معنوی شیعیان جهان و نماد وحدت حق طلبان و آزادی خواهان جهان است، عنوان کرد: به لطف الهی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برکات اربعین حسینی فراگیر شده و همه انسان های آزاده جهان را به سمت خود جذب کرده است.

وی با اشاره به نقش اربعین حسینی در تداوم پیام امام حسین(ع) در مبارزه با استکبار، متذکر شد: نهضت عاشورا با نقش آفرینی امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) در بیان حقایق واقعه کربلا احیا شد و امروز اربعین حسینی به عنوان رسانه عاشورا بر اثرگذاری نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تداوم بخشیده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، پیاده‌روی شکوهمند و جهانی اربعین حسینی را نعمت بزرگی دانست که زمینه امت سازی و تمدن سازی حول محور نهضت امام حسین(ع) را فراهم کرده است و ادامه داد: حماسه بی‌نظیر اربعین حسینی نویدبخش رهایی آزادی خواهان جهان و نابودی استکبار جهانی است و مسلمانان جهان را برای تحقق آینده‌ای روشن امیدوار کرده است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،حجت الاسلام اشجری با اشاره به شعار «الحسین، سفینه النجاه»، خاطرنشان کرد: اربعین حسینی نقطه عطف نهضت عاشورا، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب برای تمدن سازی و زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی با برهم زدن معادلات سیاسی منطقه، خواب خوش استکبار جهانی را آشفته و قدرت انقلاب اسلامی را نمایان ساخته است، اضافه کرد: امروز یزیدیان زمان و هم پیمانان خودفروخته آنان در منطقه  دریافته‌اند که شیعیان به ویژه ملت بزرگ ایران هرگز ذلت را نمی پذیرند و همیشه آماده لبیک گویی به ندای الهی امام حسین(ع) هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به شرایط خاص جهان پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و توصیه رهبر انقلاب و تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر عدم برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از فرصت اربعین حسینی به منظور ابراز عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) بهره‌برداری مناسب خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه در اربعین حسینی سال جاری خانه‌هایمان حسینیه خواهد شد، تصریح کرد: قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل راس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه، ۱۷ مهرماه همزمان با اربعین حسینی و پخش از رسانه ملی انجام خواهد شد.