شنبه 1 اردیبهشت 1403

02 مهر 1399

حشد شعبی برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین را اعلام کرد

فرماندهی عملیات فرات مرکزی حشد شعبی از تدوین برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از النبأ، «سجاد الاسدی» معاون فرمانده عملیات فرات مرکزی حشد شعبی امروز(سه شنبه یکم مهر 1399) گفت: این فرماندهی برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین را با هماهنگی فرماندهی این عملیات و پلیس استان های کربلای معلی، بابل، نجف اشرف و الدیوانیه تدوین کرده است.

الاسدی افزود: نیروهای حشد شعبی در چهار محور مستقر خواهند شد. این محورها شامل محور شمالی از فلکه الدله در الاسکندریه تا منطقه باب بغداد، محور شرقی از قنطره السلام تا بابل، محور جنوبی از فلکه سید جوده تا نجف اشرف و محور غربی از مزرعه فدک و خط استراتژیکی تا نجف اشرف است.

وی ادامه داد: تلاش نیروهای حشد شعبی در زمینه بهداشتی، پزشکی و فراهم کردن لوازم بهداشتی افزایش یافته است.

در همین حال، استانداری نجف اشرف نشست امنیتی و خدماتی مهمی را برای استقبال از مراسم اربعین برگزار کرده است.

مدیر استانداری نجف اشرف اعلام کرد: در این نشست وضعیت امنیتی و برنامه امنیتی ویژه مراسم اربعین و آمادگی برای استقبال از زایران و حمایت از آنها بررسی شده است.

وی افزود: برنامه امنیتی ارایه شده برای استقبال از زایران اربعین، یک برنامه کامل برای حفاظت از زایران و اموال آنهاست. دستوراتی برای حفظ امنیت و نظم به همه فرماندهان و تشکل های نظامی صادر شده است.

این مدیر گفت: همه امکانات استان نجف اشرف در خدمت زایران امام حسین(ع) خواهد بود . هزاران نفر از نیروهای امنیتی در سراسر این استان به منظور حمایت از زایران اربعین مستقر شده اند.