جمعه 7 اردیبهشت 1403

01 مهر 1399

اجرای ویژه برنامه های اربعین در بقاع متبرکه سراسر کشور

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار و گفت و گو کردند.


دیدار رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین با معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، طی نشستی، حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، با حجت الاسلام و المسلمین عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست همچنین آقایان حجت اسلام و المسلمین محمدمهدی شریف تبار، معاون هماهنگی و امور استان های کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی و حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز حضور داشتند.

این نشست در راستای هماهنگی ویژه برنامه های اربعین امسال،  از جمله اجرای برنامه روز اربعین با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و یا چگونگی اجرای برنامه قرائت زیارت اربعین در صحن های مطهر امام زادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

همچنین در این جلسه در خصوص اجرای ویژه برنامه روز 19 صفر، با استفاده از ظرفیت مبلغین سازمان اوقاف هماهنگی هایی صورت گرفت.

در ادامه نیز در خصوص اعزام کاروان قرآنی اربعین و اجرای برنامه در بقاع متبرکه سراسر کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در پایان، ضمن اشاره به لزوم هم افزایی دستگاه ها  و نهادها در اجرای برنامه های اربعین بر اجرای دستورالعمل و شیوه نامه های بهداشتی در کلیه ویژه برنامه های مراسم اربعین تاکید شد.

گفتنی است، ویزه برنامه های مراسم اربعین حسینی، امسال نیز به صورت رسمی از 10 الی 20 ماه صفر در سراسر کشور، البته به شکلی متفاوت و با اجرای کامل پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد، امسال فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز نقش مهمی در زنده نگه داشتن شعائر این همایش حسینی خواهند داشت.