شنبه 1 اردیبهشت 1403

31 اردیبهشت 1399

معامله قرن در جهت مقابله با بیت المقدس صورت گرفت

بنگاش با تأکید بر این که معامله قرن در جهت مقابله با بیت المقدس صورت گرفت، گفت: همه ما امروز باید به دنیا نشان بدهیم که این رژیم، مشروعیت قانونی ندارد.


 

 به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، «ظفر بنگاش» عصر امروز (سه شنبه 30اردیبهشت) در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که در محل دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت قم برگزار و به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به ابعاد سیاسی معامله قرن اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا فرصت در کنار هم بودن از دست رفته است ولی هر سال به شیوه ای که می‌ شود سمینارهای مختلفی در مورد روز قدس برگزار می‌ شود.

مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: نکته ای که قابل اهمیت است این است که ما با بسیاری از اندیشمندان در کشورهای مختلف صحبت کرده ایم و چیزی که می‌ بینیم این است که آیا واقعا رژیم صهیونیستی مشروعیت قانونی خود را هنوز دارد یا خیر؟

وی با بیان این که در سرزمین های اشغالی شاهد بیشترین ظلم و ستم هستیم، گفت: باید به دنیا نشان بدهیم که این رژیم، مشروعیت قانونی ندارد و معامله قرن یک توطئه ای توسط آمریکا و اسرائیل بود تا مناطقی که تحت سلطه اسرائیل نیست را به هم ملحق کرده و تشکیل یک دولت بزرگ تر بدهند.

بنگاش در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: معامله قرن در جهت مقابله با بیت المقدس صورت گرفت و چیزی که خیلی مهم است، این است که فلسطینیان چنین چیزی را هیچگاه نمی پذیرند که تحت سلطه اسرائیل باشند و ساختارهایی که اسرائیلی ها می‌ خواهند تشکیل بدهند این است که تمام اعتقادات و ادیان را محو کرده و همه را تابع خودشان بکنند.

وی یادآور شد: می‌ خواهند در سرزمین دولت واحد خودشان هیچگونه دولتی ابراز قدرت نکند و همه خلع سلاح شده و تحت فرمان اسرائیل باشند و در نتیجه چیزی که خیلی مهم است این است که این مسأله یک انعکاس بدی در جامعه جهانی خواهد داشت.

مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر کانادا با تأکید بر این که 72 سال اسرائیل به عنوان یک عضو از جامعه جهانی و عضو سازمان ملل از هیچ قانونی تبعیت نکرده است، گفت: طرح معامله قرن، سؤالات و ابهامات زیادی دارد و مشخص نیست که امضا کنندگان آیا دارای صلاحیت هستند؟ و آیا فلسطینیان چنین چیزی را قبول دارند یا خیر؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امیدواریم فلسطینیان به زودی به نتیجه مطلوب برسند و بدون جنگ و خون ریزی سرزمین مادری خود را پس بگیرند.