پنج شنبه 30 فروردین 1403

31 اردیبهشت 1399

معامله قرن با مقاومت درونی ملت فلسطین در همه شکسته می‌ شود

نماینده حماس در ایران با تأکید بر این که معامله قرن با مقاومت درونی ملت فلسطین در همه شکسته می‌ شود، گفت: اسرائیل دولتی پیشرفته اما قابل شکست است.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، دکتر خالد قدومی عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با اشاره به آخرین تحولات فلسطین اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی بهترین کار همین بود که این جلسه به صورت مجازی برگزار شود.
نماینده حماس در ایران با بیان این که ما در شرایط کنونی با چالش های سرنوشت سازی مواجه هستیم، گفت: درست است که رژیم صهیونیستی از قوی ترین و پیشرفته ترین سلاح ها برخوردار است ولی این به این معنا نیست که نمی توانیم آنها را شکست بدهیم.
وی افزود: ما می‌ توانیم اسرائیل غافل گیر کنیم یعنی حتی با وجود این که غزه در محاصره است می‌ توانیم این رژیم را به چالش بکشیم و با آنها مقابله کنیم.
خالد قدومی در ادامه عنوان کرد: مسأله وحدت در مورد فلسطین بسیار اهمیت دارد و وحدت باید در اولویت ما باشد و باید دیدگاه مشترکی در سطح منطقه و در سطح بین الملل وجود داشته باشد و همه افراد منسوب به محور مقاومت باید به وحدت تام و کامل برسند.
وی با اشاره به این که نبود وحدت بین ما موجب چالش در بین ما می‌ شود، گفت: چالش دیگری که با آن مواجه هستیم چیزی است که معامله قرن نامیده شده و چالش هایی که به صورت توطئه های مختلف در 72 سال گذشته علیه فلسطین اجرا می‌ شود و همه این ها به خاطر ایستادگی مردم فلسطین در هم شکسته است.
نماینده حماس در ایران بیان داشت: چالش معامله قرن توسط صهیونیسم از خارج بر ما تحمیل شده و با مقاومت در هم شکسته می‌ شود و ما باید در داخل فلسطین یک دیدگاه سیاسی متحد داشته باشیم و همه گروه های داخل و خارج همراه با فلسطین با معامله قرن مخالفت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این مخالفت باید تبدیل به عمل شده و به موضع گیری شفاهی خلاصه نشود، چون الان آمریکا و اسرائیل در حال اجرایی کردن بخش هایی از معامله قرن هستند و بخش هایی را می‌ خواهند به رژیم صهیونیستی اضافه کنند به همین دلیل باید علاوه بر موضع گیری، عملا هم اقدامی انجام بدهیم.
خالد قدومی با بیان این که باید با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقابله کنیم، گفت: کشورهایی که به دنبال رابطه با اسرائیل هستند، باید بدانند که عادی سازی هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت و این کشورها در حال حاضر با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند.
وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: رژیم صهیونیستی یک تهدید برای امنیت بین الملل است و به همین جهت باید با تمام توان در مقابل آن ایستادگی کنیم و از آزادگان جهان می‌ خواهیم که در کنار ما بایستند و از عدالت و آزادی طلبی حمایت کنند تا این غده سرطانی اسرائیل برای ابد از بین برود.