جمعه 10 فروردین 1403

31 اردیبهشت 1399

تلاش های آمریکا و اسرائیل در جهت تقویت جرین های افراطی

اکبری با اشاره به تلاش های آمریکا و اسرائیل در جهت تقویت جرین های افراطی از جمله داعش تأکید کرد که امروز اسرائیل از هر زمانی ضعیف تر است.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، دکتر حسین اکبری عصر سه شنبه در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که اسرائیل خود را قوم برتر می‌ داند، گفت: آنها برای حاکمیت یهود بر فلسطین از هر ابزاری استفاده می‌ کنند.
کارشناس مسائل حوزه غرب آسیا یادآور شد: برخی از صهیونیست ها می‌ گویند اسرائیل از علائم ظهور است و معتقدند که باید فلسطین از منطقه اخراج شود، به همین جهت صهیونیست ها اجازه حضور افرادی که این عقیده را ندارند نمی دهند.
وی با تأکید بر این که داعش و امثال آنها نتیجه تلاش های نظام سلطه جهانی است، گفت: آمریکا و اسرائیل هر دو تلاش می‌ کنند از جریان افراط گرایی دفاع کنند، از این رو برخی از رهبران آمریکا معتقدند که اسرائیل نماد ظهور مسیح است و گروه های افراطی دیگر از جریان داعش دفاع می‌ کنند.
دکتر اکبری در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تنها جریانی که در برابر نظام سلطه قرار گرفته جریان مقاومت است و اسرائیل و آمریکا برای این که این خطر را از بین ببرند به شدت با محور مقامت، مقابله کرده و آن را تهدید و دشمن نزدیک خود می‌ دانند.
وی عنوان کرد: اسرائیل و آمریکا به همین جهت جریان افراط گرایی را به وجود آوردند که در مقابل جریان مقاومت قرار گرفته و حیات خود را تضمین کنند ولی امروز با مقاومتی که در این جا شاهد هستیم جریان مقاومت در موضع قدرت قرار دارد و مردم به این امیدواری رسیده اند که می‌ توانند با مقاومت این تهدیدها را خنثی کنند.
کارشناس مسائل حوزه غرب آسیا با بیان این که امروز اسرائیل از هر زمانی ضعیف تر است، گفت: مردم فلسطین و محور مقاومت خطر افراط گرایی را به حداقل رسانده اند و با نابودی داعش و النصره و دیگر موفقیت ها به رهبری حاج قاسم سلیمانی، عملا در برابر افراط گرایی ایستادگی کرده و یک ضمانتی برای آزادی آینده ملت فلسطین و قدس شریف شده اند.
وی تصریح کرد: طبق روندی که پیش می‌ رود اراده قوی در دنیا در جهت حمایت از مقاومت وتنفر جهانی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.