جمعه 7 اردیبهشت 1403

31 اردیبهشت 1399

تشکیل حکومت اسرائیل هیچ توجیه عقلی و انسانی و اخلاقی ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فلسطین برای مسلمانان از اهمیت راهبردی خاصی برخوردار است، گفت: تشکیل حکومت اسرائیل هیچ توجیه عقلی و انسانی و اخلاقی ندارد.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، مولوی نذیر احمد سلامی عصر سه شنبه در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که صهیونیست ها از بزرگترین و بدترین دشمنان اسلام هستند، گفت: مردم مسلمان جهان هر ساله این تنفر و انزجار خود را در روز قدس به نمایش می‌ گذارند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مردم ما حمایت همه جانبه خود را برای آزادی فلسطین و بیت المقدس به نمایش می‌ گذارند، هرچند امسال امکان راهپیمایی حضوری در این راستا وجود ندارد.
وی تصریح کرد: این حرکت و این تظاهرات همچنانکه در چهل سال گذشته در ایران و سایر کشورها شکل گرفته در آینده هم شکل می‌ گیرد تا نشان بدهد امت اسلامی موضوع فلسطین و حمایت از مردم مستضعف جهان را هیچ وقت فراموش نخواهد کرد.
مولوی سلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: هیچ حادثه و هیچ جریانی نمی تواند موضوع فلسطین را از افکار و اذهان مسلمانان زائل کنند، چراکه تأسیس حکومت اشغالگر قدس و رژیم صهیونیستی که تقریبا در سال 48 بنیان آن گذاشته شد، هیچ توجیه عقلی و انسانی و اخلاقی ندارد و صرفا به بهانه این که هلوکاست صورت گرفته و در جنگ جهانی جمعیت یهود کم شده است، یهودیان را از اطراف عالم جمع کردند و این حکومت نامشروع را بنا نهادند.
مولوی احمد سلامی یادآور شد: این هلوکاست بهانه آنها بود و تشکیل حکومت اسرائیل هیچ سند تاریخی ندارند و اگر فرض کنیم انجام گرفته باشد به واسطه نازی های آلمان صورت گرفته و ملت مسلمان فلسطین هیچ نقشی در آن نداشتند و این حرکت نابخردانه تقریبا مصداق این شعر است که گناه کرد در بلخ آهنگری و به شوشتر زدند گردن مسگری.
وی با تأکید بر این که استکبار و مدعیان حقوق بشر باید بدانند که مردم فسطین و آزادی قدس تحت هیچ شرایطی فراموش نمی شود، ابراز داشت: هیچ جریانی نمی تواند آن را تحت الشعاع قرار بدهد.
این عالم اهل سنت بیان داشت: امت اسلامی با توجه به آیات و روایات و حرکات نابخردانه رژیم اشغالگر قدس ایمان دارند که بالاخره پیروزی از آن امت اسلام است و ما آن روز را دور نمی بینیم که قدس آزاد شود و صهیونیست در پرتگاه نابودی قرار بگیرد.