جمعه 10 فروردین 1403

21 اردیبهشت 1399

محفل مجازی «در مسیر کربلا» همزمان با اولین شب قدر برگزار می‌شود

دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی، از برپایی محفل عصر شعر مجازی «در مسیر کربلا» هم‌زمان با اولین شب قدر خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام جواد محمد زمانی، دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به برپایی محفل عصر شعر مجازی «در مسیر کربلا» هم‌زمان با اولین شب قدر، گفت: محفل عصر شعر مجازی «در مسیر کربلا» با هدف گسترش فرهنگ علوی و ترویج فضایل و مناقب امام علی (ع) در عصر روز ۱۸ رمضان و هم‌زمان با اولین شب قدر به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: در این عصر شعر، شاعرانی از ایران اسلامی و کشورهای روسیه، عراق، سوریه، بحرین، یمن، انگلیس، لبنان، پاکستان و افغانستان شعر می‌خوانند. این برنامه هم‌زمان از سایت الاربعین و پیام‌رسان‌های مرتبط با آن پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه  در اربعین حسینی همواره شاهد مشارکت گسترده و همدلی هنرمندان و شاعران جهان اسلام بوده‌ایم، افزود: برگزاری این‌گونه عصر شعرهای مجازی می‌تواند ضمن ایجاد همدلی و وحدت میان شاعران جهان اسلام، زمینه را برای گسترش معارف علوی و نیز آموزه‌های مهم آن فراهم آورد.

دبیر شعر و ادب کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه اشعار با موضوع شخصیت والای حضرت امیرالمؤمنین (ع)، حضرت سید الشهدا (ع)، قدس شریف و راهپیمایی بزرگ اربعین در این مراسم قرائت خواهد شد، گفت: مجری بخش فارسی این برنامه مجید تال و مجری بخش عربی حجت‌الاسلام ماجد منابی خواهد بود.