جمعه 10 فروردین 1403

28 مهر 1398

اربعین، بیمه کننده حرکت جهانی انقلاب اسلامی است

امام جمعه تبریز حماسه عظیم پیاده روی اربعین را بیمه کننده حرکت جهانی انقلاب اسلامی دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز گفت: یکی از راهبردهای فرهنگی ایران حمایت همه جانبه از مراسم اربعین حسینی است و شکوه هر چه بیشتر این حرکت جهانی انقلاب اسلامی را بیمه می کند.وی با اشاره به حضور میلیونی زائران ایرانی در زیارت اربعین افزود: علاوه این حضور میلیونی استقرار سه میلیون موکب خدمات رسان از کشورمان در مسیر راهپیمایی اربعین گویای تعامل روز افزون دو دولت و ملت ایران و عراق است.
خطیب نماز جمعه تبریز الگوی گفتمان مقاومت انقلاب اسلامی را یکی دیگر از عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین برشمرد و تصریح کرد: حضور در صحنه و ابراز آمادگی برای مبارزه با استکبار نشان می دهد مسلمانان فهمیده اند که ظرفیت و توانایی های بی نظیری در خودشان وجود دارند که می توانند شرایط هرچقدر بد و مصیبت بار هم که باشد،تغییر دهند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: در عصر جدید، بعد از انقلاب و چهل سال مقاومت و پیروزی های این محور ، بیانگر آن است که خداوند سرنوشت هر قومی را که خود بخواهند تغییر می دهد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مهدی باوری و مهدی یاوری از دیگر عوامل شکل گیری راهپیمائی اربعین دانست و ادامه داد : اظهار اشتیاق و نیاز به ظهور آخرین منجی عالم بشریت نشانه این آموزه هست و نهضت انتظار پیوست فرهنگی مراسم اربعین حسینی است و تمدن جهانی حضرت مهدی یکی از اهداف برپایی مراسم اربعین به شمار می رود.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به ثمرات و برکات راهپیمائی اربعین گفت : عظمت ، قدرت و اتحاد مسلمانان در این حرکت به رخ دنیا کشیده می شود که در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کرده است و ان شاءالله با تدوام آن تا ظهور مهدی موعود نتیجه نهایی آن را شاهد خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین یک حرکت سیاسی و الهی است اضافه کرد: هر چند جریان هایی در تلاش هستند سیاست را از نهضت عاشورا بگیرند اما مهمترین آسیب این راهپیمایی سکولار معرفی کردن آن است.
وی تفکر سکولاری را حذف محتوای انقلابی و جلوگیری از انتقال پیام عاشورا به دیگر نسل ها عنوان کرد و گفت : نقش نخبگان فکری و فرهنگی و علما برای مصون نگاه داشتن اربعین از هرگونه آسیب بسیار مهم و برجسته است.