شنبه 1 اردیبهشت 1403

22 مهر 1398

برگزاری 100 محفل قرآنی تا این لحظه/ برای بازتاب برنامه های قرآنی با اختلال اینترنت در عراق مواجه هستیم

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گفت: متاسفانه در روزهای اخیر بعلت ضعف مشکل ارتباط در عراق، بخش وسیعی از برنامه های قرآنی انجام شده، آنطور که باید، اطلاع رسانی و باز تاب خبری داده نشده و این مشکل کماکان ادامه دارد، اما در پی رفع مشکل جهت ارتباط با شبکه قرآن و سایر رسانه های قرآنی ... هستیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از اتقان، سیدمحمد موجانی، دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، با اشاره به اعزام کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق و اجرای برنامه های قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین عنوان کرد: کاروان نور کشورمان متشکل از قاریان و گروه های تواشیح ممتاز و بین المللی از روز چهارشنبه 17 مهرماه، به قصد شرکت در پیاده روی اربعین، کشور عازم کشور عراق شده و تاکنون به لطف خدای متعال، حدود 100 محفل قرآنی در شهر نجف، در موکب های احباب الرضا صحن حضرت زهرا، مقبره شهید حکیم، حسینیه آیت الله شاهرودی، مقبره صافی صفا، موکب علویون نجف اجرا شده و همچنین ۲۰ محفل هم در مسیر عاشقی در مواکب مختلف اجرا شده است.

موجانی افزود: متاسفانه در روزهای اخیر  بعلت ضعف مشکل ارتباط در عراق، بخش وسیعی از برنامه های قرآنی انجام شده، آنطور که باید، اطلاع رسانی و باز تاب خبری داده نشده و این مشکل کماکان ادامه دارد، اما در پی رفع مشکل جهت ارتباط با شبکه قرآن و سایر رسانه های قرآنی ... هستیم.

دبیر کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی اربعین، با اشاره به ادامه محافل قرآنی خاطرنشان کرد:  عصر دیروز با حضور کاروان قرآنی، 5 برنامه در موکب سازمان اوقاف در سامرا و همچنین صحن مطهر حرم امامین عسگریین اجرا و مورد استقبال ویژه حاضرین قرار گرفت.

وی افزود: کاروان قرآنی اربعین متشکل از آقایان مهدی غلام‌نژاد و حبیب صداقت از تهران، قاسم مقدمی از خوزستان، حامد علیزاده و علی حصاری از خراسان رضوی، سعید رحیمی از گلستان، یوسف ایزدی از گیلان و مهدی سعادتی‌کیا از لرستان به عنوان قاریان قرآن کریم و همچنین گروه تواشیح و هم‌خوانی محراب از تهران و انوارالهدی از قم،  به اجرای تلاوت و ابتهال‌خوانی در موکب های مسیر پیاده راه عاشقی خواهند پرداخت. آقایان علی علیزاده از قم، امید حسین‌نژاد، مهدی رضایی و احسان سوختانلو خراسان رضوی، همچنین یوسف جعفرزاده از هرمزگان به دعوت موکب‌ها در مراسم اربعین حضور دارند که در اجرای محافل کاروان نیز از حضور آنها بهره‌مند می‌شویم.

موجانی در پایان گفت:  اجرای برنامه های قرآنی کاروان نور، تا روز اربعین همزمان با 27 مهرماه در کشور عراق و در میان خیل عظیم زائرین حسینی ادامه خواهد داشت.