پنج شنبه 9 فروردین 1403

21 مهر 1398

حتی‌الامکان در محیط‌های باز استراحت نکنید/ از آب بهداشتی یا جوشیده استفاده کنید

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید قبل از مصرف موادغذایی دست‌ها کاملاً شسته شود. برای آشامیدن از آب‌ بهداشتی یا جوشیده استفاده کنید. حتی‌الامکان در محیط‌های باز استراحت نکنید؛ چرا که امکان گزش توسط جانوران زهرآلود وجود دارد.


به گزارش ایسنا، علیزاده با اشاره به اینکه در هر سفر، رعایت نکات بهداشتی ضروری‌ست، اظهار کرد: زائران باید از مصرف مواد ناشناخته خودداری کرده و تا حد امکان، از مصرف مواد مشکوکی که افراد ناشناس ارائه می‌کنند، خودداری کنند. 

وی ادامه داد: به تاریخ مصرف و انقضای مواد غذایی و کنسروها حتماً توجه کنید و کنسروها را قبل از مصرف 20 تا 30 دقیقه بجوشانید. مواد غذایی را نیز تا حد امکان در فضای سرد نگهداری کنید. میوه و سبزیجات لازم است، قبل از مصرف به خوبی شسته و ضدعفونی شود. همچنین موادغذایی را در ظروف و پوشش مناسب نگهداری کنید. 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: باید قبل از مصرف به ماهیت، رنگ و بوی موادغذایی توجه کرد. باید قبل از مصرف موادغذایی نیز دست‌ها کاملاَ شسته شود. برای آشامیدن از آب‌بهداشتی و یا جوشیده استفاده کنید. حتی‌الامکان در محیط‌های باز استراحت نکنید، چرا که امکان گزش توسط جانوران زهرآلود وجود دارد. 

متخصص کودکان و فلوشیپ سم‌شناسی بالینی ادامه داد: در هنگام ورود به اتاق‌ها یا مکان‌های جدید، از جمله منازل مسکونی ناشناخته، هرگز کودکان را به حال خود رها نکنید؛ چرا که ممکن است مواد مشکوکی از محل بردارند و به دهان خود بگذارند که موجب مسمومیت آن‌ها شود. 

وی بیان کرد: اگر قرار است در فضا یا مکان جدیدی استراحت کنید از تمیزبودن و برقراری تهویه کامل محل استراحت اطمینان حاصل کنید. در دوران سفر از مصرف دارو بدون اطلاع و دستور پزشک خودداری کنید. با توصیه افراد بی‌اطلاع به کودک خود دارو یا موادشیمیایی ندهید. 

علیزاده خاطرنشان کرد: داروها و مواد شیمیایی خود را در دسترس کودکان قرار ندهید. از تماس با افراد ناشناخته یا سپردن کودک خود به آن‌ها خودداری کنید. حتماً در هنگام سفر وسایل بهداشتی از جمله صابون و مایع ضدعفونی‌کننده را به همراه داشته باشید. 

وی با بیان اینکه «لوازم شخصی خود را از جمله لیوان، قاشق، چنگال، دستمال، مسواک و ملحفه به همراه داشته باشید»، اشاره کرد: حفظ سلامت خود و کودکان‌تان مایه آرامش خودتان خواهد بود.

انتهای پیام