جمعه 10 فروردین 1403

20 مهر 1398

آغاز برنامه‌های کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران از نجف اشرف

کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، برای چهارمین سال متوالی، 17 مهرماه با تیمی متشکل از قاریان و گروه‌های مدیحه سرایی برجسته کشورمان، عازم سفر اربعین حسینی شد و ماموریت ویژه خود را با برپایی محافل انس با قرآن کریم در موکب‌های مسیر پیاده روی اربعین حسینی از روز گذشته همزمان با ورود به نجف اشرف آغاز کرد.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین؛ کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، برای چهارمین سال متوالی، 17 مهرماه با تیمی متشکل از قاریان و گروه های مدیحه سرایی برجسته کشورمان، عازم سفر اربعین حسینی شد و  ماموریت ویژه خود را با برپایی محافل انس با قرآن کریم در موکب‌های مسیر پیاده روی اربعین حسینی  از روز گذشته همزمان با ورود به نجف اشرف آغاز کرد.

 بر این اساس در اولین روز از برپایی این محافل، قاری برجسته کشورمان حبیب صداقت، در مقبره شهید آیت اله حکیم، به تلاوت آیات نورانی کلام الله مجید پرداخت.

همچنین در این موکب، اعضای گروه تواشیح و مدیحه سرایی انوارالهدی قم، چندین قطعه عاشورایی از آثار خود را اجرا نمودند.

در ادامه محافل قرآنی روز نخست نیز، استاد مهدی غلامنژاد، در تلات اذانگاهی حسینیه آیت الله شاهرودی واقع در نجف اشرف حضور داشته و نماز ظهر و عصر، با صوت دلنشین اذان این قاری ممتاز کشورمان اقامه شد.

همچنین «مهدی سعادتی» از قاریان به نام لرستانی، تلاوت آغازین مراسم سوگواری اربعین سیدالشهدا(ع)  در حسینیه آیت الله شاهرودی را برعهده داشت.

پایان بخش برنامه های روز نخست کاروان نور،  تلاوت اذانگاهی «یوسف ایزدی»، از قاریان برجسته اهل گیلان در موکب حضرت ولی عصر(عج) شهرستان لنگرود  و همچنین اقامه اذان مغرب و تلاوت آغازین مراسم سوگواری  توسط  استاد «علی حصاری» در این موکب بود.

گفتنی است، برنامه های کاروان نور هم اکنون نیز در حال اجراست و تا 28 مهرماه ادامه خواهد داشت. جزئیات محافل و کرسی های تلاوت روزهای آینده نیز متعاقبا اعلام می شود.