پنج شنبه 9 فروردین 1403

17 مهر 1398

شهرداری تهران ۳۰ هزار زائر اربعین را در کربلا و نجف اسکان می‌دهد

معاون خدمات شهری شهرداری‌ها با اشاره به خدمات شهرداری‌ها در ستاد اربعین گفت: شهرداری تهران ۳۰ هزار زائر اربعین را در کربلا و نجف اسکان می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، کامران زنگیشه با اشاره به اینکه شهرداری تهران ۳۰ هزار زائر اربعین را در کربلا و نجف اسکان می‌دهد، اظهار داشت: ۲۰ هزار نفر در شهر کربلا و ۱۰ هزار نفر از زائران در شهر نجف اسکان دهی می‌شوند.

وی بابیان اینکه در مرزهای چهارگانه جمهوری اسلامی ایران خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود، افزود: شرکت اتوبوس‌رانی و انتقال زائران از پایانه‌های مرزی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر ازجمله خدماتی است که توسط این نهاد ارائه می‌شود.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین همچنین گفت: توزیع مخازن و کیسه‌های زباله در مسیر زائران از دیگر خدمات شهرداری‌ها در مراسم اربعین محسوب می‌شود.

۲۰۰۰ نفر نیروی خدماتی به مرزها اعزام شدند

زنگیشه بابیان اینکه دو هزار نفر از نیروهای خدمات شهری برای خدمت‌رسانی به زائران به مرزها اعزام شدند، خاطرنشان کرد: ۱۸۷ دستگاه ماشین‌آلات خدمات شهری و نظافت یک هزار و ۸۸۰ چشمه سرویس بهداشتی ازجمله فعالیت‌های این نهاد در ستاد اربعین است.

وی از حضور ۲۶ اکیپ آتش‌نشان در مرزها خبر داد و گفت: ۴۲ اکیپ آتش‌نشانی در کشور عراق استقرار یافتند که به موکب‌داران مسائل و نکات ایمنی را آموزش می‌دهند و به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین بیان کرد: در شهرهای کربلا، نجف، کوفه و مسیر پیاده‌روی اربعین چهار هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان خدمات شهری به‌صورت افتخاری اعزام شدند و ۲۸۴ دستگاه ماشین حمل زباله به کشور عراق منتقل‌شده است.

انتهای پیام/