جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 مهر 1398

نمایشگاه محصولات و نیازمندی های زائران اربعین

نمایشگاه محصولات و نیازمندی های زائران اربعین" امسال نیز همچون سال گذشته در سالن چهل سرای مصلای امام خمینی تهران برگزار می‌شود. با توجه به تجربه سال قبل و تدارکات صورت گرفته، امسال این نمایشگاه با وسعت، تنوع و تخصص بیشتر همراه است. حضور صدا و سیما، ستاد اربعین، نهادهای فرهنگی و افزایش چشمگیر متقاضییان امسال برای زیارت اربعین نیز نوید استقبال گسترده مردمی از این برنامه را می دهد.


به گزارش الاربعین پیش بینی می شود امسال حدود ۷۰۰ هزار نفر از تهران زائر اربعین خواهند بود. این جمعیت وسیع از دو هفته قبل از عزیمت، به تهیه مایحتاج این سفر متفاوت و فرهنگی می پردازند.

راحت کردن دسترسی این تعداد فراوان مردم به کالاها و خدمات فرهنگی و عمومی باکیفیت و مورد نیاز، مزیتی است که این نمایشگاه برای مردم و زائران دارد.
از طرف دیگر صاحبان محصولات مناسب برای پیاده‌روی اربعین نیز به جهت پراکندگی مراکز و کانالهای توزیع محصولات و خدمتشان، نمی‌توانند مشتریان خود را خوب پیدا کنند.
در نمایشگاه "راهیان اربعین" تمامی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان عزیزی که محصولات مناسب برای زائران اربعین دارند می‌توانند مستقیما به مخاطبین هدفشان دست یابند.
نهادها، موکب داران، موسسات و فعالان فرهنگی نیز ضمن ارائه کارنامه و دستاوردهایشان به فعالین، مردم و اصحاب رسانه، می‌توانند بر روی کسانی که عازم این آیین بزرگ هستند به کار فرهنگی قبل سفر بپردازند که خود اهمیت فراوانی دارد و می‌تواند به ایجاد جریان و موج مناسب در پیاده‌روی بینجامد.
نمایشگاه از ۱۰ تا ۱۹ مهر ساعات ۱۱ الی ۲۱ برگزار می‌شود. این تاریخ زمانی است که بیشترین اقدام به خرید مایحتاج سفر اربعین توسط مردم صورت می‌گیرد.

غرفه‌های نمایشگاه به دو بخش عمومی (لوازم سفر) و فرهنگی (محصولات و خدمات) تقسیم شده است که البته به لحاظ مکانی جداسازی نمی‌شوند.
بخش عمومی شامل لوازم سفر، پوشاک، وسایل دیجیتال و لوازم موبایل، مواد بهداشتی و مراقبت پوست، کیف، کوله پشتی، کفش و پاپوش، عینک و آفتابگیر و... می‌باشد.
بخش فرهنگی هم شامل حجاب و پوشش اسلامی، اپلیکیشن ها و نرم افزارها، محصولات فرهنگی (پرچم، کتیبه، سربند، پیکسل، تزیینات و هدایا و...)، کتب مذهبی، اسباب بازی فرهنگی-آموزشی، خدمات فرهنگی و موکب داری و جذب خادم داوطلب و... است.

همچنین فروشگاه اینترنتی ملزومات سفر اربعین با عنوان "همراه زیارت" در چهل سرای مصلی ، سرای پنجم میزبان زائران اربعین حسینی است.