جمعه 10 فروردین 1403

11 مهر 1398

۲۰۰۰ زائر در حسینیه آذربایجانی ها در کربلا اسکان می یابند

مسئول اجرایی حسینیه آذربایجانی ها در کربلای معلی گفت: در مراسم اربعین امسال ۲۰۰۰ زائر آذربایجانی در این حسینیه اسکان می یابند و هر شب مراسم عزاداری و سخنرانی برپا می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، امین شیرپز با اشاره به تجمع زائرین و خادمان اربعین حسینی در تبریز گفت: برای اولین بار در تبریز این اقدام از طرف حسینیه آذربایجانی ها در کربلای معلی صورت می گیرد و برنامه هایی برای کسانی که امکان حضور در  پیاده روی اربعین ندارند، اجرا می شود تا از حال و هوای کربلا بی نصیب نمانند.

وی تشریح کرد: برپایی موکب های تداعی کننده سفر اربعین، سخنرانی سردار پلارک(مسئول ستاد اربعین کشور)، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) از جمله برنامه ها است.

مسئول اجرایی حسینیه آذربایجانی ها در کربلای معلی در خصوص جزئیات این حسینیه بیان داشت: این حسینیه وقف عموم بوده و حاج آقای سپهری مسئولیت آن را از طرف آیت الله سیستانی عهده دار است.

وی افزود: زمین این حسینیه ۶۰ سال قبل توسط تجار تبریزی خریداری شده بود و کلنگ احداث آن توسط مرحوم آیت الله خویی به زمین زده شد اما در انتفاضه شعبانیه، مورد هجوم رژیم بعث قرار گرفت و مصادره شد تا اینکه ۱۵ سال قبل مجددا با صرف هزینه کلان به آذربایجانی ها بازگردانده شد.

شیرپز خاطر نشان کرد: در مراسم اربعین امسال ۲۰۰۰ زائر آذربایجانی در این حسینیه اسکان می یابند و هر شب مراسم عزاداری و سخنرانی برپا می شود.