سه شنبه 28 فروردین 1403

08 مهر 1398

اربعین مدنیت جدید را برای جامعه موحد اسلامی نوید می دهد

همایش علمی بین المللی اربعین صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، وحید شالچی معاونت اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر حیدر عبد الزهره تمیمی استاد دانشگاه بغداد، شیخ حسن شریفه عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین: همایش علمی بین المللی اربعین صبح امروز با حضور غلامرضا غفاری معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی، وحید شالچی معاونت اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر حیدر عبد الزهره تمیمی استاد دانشگاه بغداد، شیخ حسن شریفه عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان و با حضور دانشمندان و اندیشمندان داخلی و خارجی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

حجت السلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی اربعین کشور در مورد این همایش گفت:  اربعین  مدنیت جدید را به جامعه اسلامی نوید می دهد

این مدنیت جدید جامعه را به زیست موحدانه برمی‌گرداند . طی سالهای گذشته دولت‌های غربی برای پراکنده کردن جریان اسلامی _قومیتی تلاش‌های زیادی کردند. اربعین یک بشارت و صحنه‌ای است که تشکیل امت اسلامی را به جامعه اسلامی نوید می‌دهد.

وی اضافه کرد: اقبال زیادی از این حرکت عظیم می‌شود که نیازمند تحکیم معرفتی است، غالب نگاه‌های این همایش آسیب شناسانه بود که باید توجه زیادی به آن کرد.

حجت السلام احمدی با بیان تاکیدات رهبری بر رویداد اربعین گفت: رهبری  تاکید کردند که ظرفیت‌ها و جنبه‌ها و فرصت‌های این رویداد را بشناسیم. از طرف دیگر در اربعین میلیون‌ها نفر حضور پیدا می‌کنند. کسانی که متصدی این اقدام هستند باید از کارشناسان این حوزه و استادان برای تدوین راهبردها و ایجاد ضوابط کمک بگیرند.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین کشور در پایان گفت: از طرفی همه ما می‌دانیم اگر قرار است بحث تمدن اسلامی شکل بگیرد، پایه اصلی آن تمدن اسلامی به شمار می‌رود. تمدن اسلامی در اربعین دیده می‌شود که بدون توجه به رنگ و نژاد‌ها است و البته دشمنان یک لحظه بی تلاش نخواهند نشست. به همین دلیل باید برای حفظ و صیانت مراسم اربعین تلاش کرد.