جمعه 10 فروردین 1403

08 مهر 1398

نشست فصلی روحانیون مستقر مازندران آکنده به بوی اربعین حسینی شد

نشست فصلی روحانیون مستقر مازندران با طرح موضوعات مرتبط با پیاده روی اربعین حسینی علیه السلام با حضور مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان و نماینده کمیته فرهنگی آموزشی استان در بابلسر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، در نشست فصلی روحانیون مستقر مازندران که در مجتمع فرهنگی کوثر بابلسر برگزار شد، حجت الاسلام شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان به تبیین موضوعات مرتبط با اربعین حسینی و وظائف روحانیون بعنوان قشر تاثیرگذار بر جامعه پرداخت.

همچنین در این نشست حجت الاسلام نوربخش نماینده کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین استان، وظائف کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین را به تبیین و تشریح کرد.

وی در ادامه خواستار توجیه زائران اربعین جهت شرکت آگاهانه و با بصیرت در اجتماع عظیم پیاده روی اربعین، توجه به امام عصر(عج) در طول سفر، تشویق به سفر گروهی، ترسیم مشکلات سفر، تشویق زائران به بهداشت فردی و محیطی، ترغیب به نماز اول وقت و به جماعت، توصیه به اقامت کوتاه در کربلا و منزل مردم شریف عراق و رعایت شئون جمهوری اسلامی شد.

این نشست با سخنان حجت الاسلام رفیعی، مسئول قرارگاه طرح تحول اجتماعی مساجد کشور و سردار ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس پایان یافت.