جمعه 10 فروردین 1403

07 مهر 1398

توصیه های پلیس امنیت عمومی به زائران اربعین حسینی(ع)

رئیس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان شرقی به زائران اربعین حسینی(ع) توصیه کرد، با توجه به شروع ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح از اول شهریور به توصیه های اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس توجه کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، محمدحسن پاشا رئیس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه وجود گذرنامه برای خروج از کشور لازم و ضروری است لذا شهروندانی که فاقد گذرنامه می باشند در اسرع وقت  جهت اخذ آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) در سطح تبریز و شهرستان ها مراجعه کنند.

وی در ادامه یادآور شد: داشتن حداقل 6 ماه اعتبار گذرنامه در زمان خروج از کشورالزامی بوده وکسانی که درحین خروج از کشور دارای اعتبار زیر 6 ماهه باشند از خروج آنان خودداری خواهد شد از این رو ضروری است هموطنان نسبت به بررسی تاریخ انقضای گذرنامه خود درحین خروج از کشور توجه ویژه داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افردای که دارای گذرنامه معتبر می باشند به منظور اطلاع از آخرین وضعیت خروجی خود (ممنوع الخروج بودن بدهکاران بانکی، عوارض شهرداری، چک‌های برگشتی، بانوان مطلقه، مالیات ودارایی و.....) با در دست داشتن اصل گذرنامه به مدیریت گذرنامه استان واقع در خیابان صائب مراجعه کنند.

پاشا خاطرنشان کرد: با توجه به طولانی بودن پروسه رسیدگی به گذرنامه‌های مفقوده و مخدوش (حداقل 20روز) لازم است کسانی که دارای مشکلات اعلامی می باشند از هم اکنون جهت تکمیل پرونده و رسیدگی به آن به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در پایان با بیان اینکه کارشناسان اداره گذرنامه در این ایام آماده پاسخگویی به زائران اربعین حسینی هستند،تاکید کرد: افرادی که گذرنامه خودرا تحت شرایط خاص (عدم دریافت کارت پایان خدمت ویا نظریه کمیسیون و....) اخذ کرده و دارای مهر قرمز یک بار خروج می باشند برای تعیین تکلیف و تبدیل آن به خروج سبزبه اداره گذرنامه مراجعه کنند.