پنج شنبه 9 فروردین 1403

01 مهر 1398

اجتماع عظیم اربعین می تواند معادلات منطقه را دگرگون کند

کارگروه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان قم گزارشی از فعالیت های خود را ارائه کردند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، جلسه کمیته فرهنگی اربعین استان قم  در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر قم برگزار شد.

در این جلسه که مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان قم و نمایندگان ستاد بازسازی عتبات عالیات، معاونت تبلیغ حوزه، هیئات مذهبی و کمیته بانوان حضور داشتند هر نماینده گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در زمینه اربعین را ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه نقش اجتماع عظیم اربعین را در معادلات منطقه بسیار مهم و آن را قوت قلبی برای دست اندرکاران و فرماندهان جبهه مقاومت دانست.

وی بر ثبت نام زائران در سامانه سماح تاکید کرد و افزود: با حذف ویزای کشور عراق، ثبت نام در سامانه سماح به منظور تحت پوشش بیمه قرار گرفتن زائران انجام می شود تا یک پشتوانه محکمی باشد برای زائران در مقابله هرگونه حوادث و اتفاقات پیش بینی نشده که ان شاء الله امسال شاهد آن نباشیم.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین در ادامه به جایگاه ویژه شهر قم اشاره و اظهار داشت: شهر قم یعنی همه کشور، چون حوزه علمیه و جامعه المصطفی در این شهر واقع شده و باید طرحی را آماده کنیم تا حضور ایران را در این مراسم تقویت کنیم.

وی افزود: برای موفقیت باید متکی به کمک های مردمی باشیم. خصیصه خوبی است که مقام معظم رهبری بارها روی آن تاکید کردند و به دولتی ها پیام دادند که شائبه درست نکنید که این کار دولتی است. ما وظیفه داریم که زمینه را برای حضور مردم در این اجتماع عظیم روانسازی کنیم