جمعه 10 فروردین 1403

11 شهریور 1398

جلسه ستاد اربعین حسینی شهر اصفهان برگزار شد

سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان عنوان کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی زمینه را برای ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی ما در سطح بین المللی و همچنین پیوند بیشتر شیعه و سنی فراهم می سازد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در نخستین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان، با بیان اینکه نهضت کربلا به مثابه یک دانشگاه بزرگ است، خاطرنشان کرد: نهضت کربلا بود که اسلام را زنده نگه داشت و توانست مسیر حقیقی آن را پایدار نگه دارد.

فرماندار اصفهان افزود: اگر ما با استفاده از دانش، بینش و فرهنگ غنی، تمرکز ویژه ای روی فرهنگ عاشورا و نهضت کربلا داشته باشیم، بسیاری از مسائل موجود مرتفع می گردد و در این راستا، دوری از بدعت ها و انحرافات، کمک شایانی به حل مسائل می نماید.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا یک حرکت بزرگ، ارزشمند، تعالی بخش و منبعث از فرهنگ غنی شیعی بوده که روز به روز در حال بارور شدن است، تصریح کرد: غفلت و بی توجهی به واقع کربلا، ممکن است زمینه را برای بروز بدعت ها و انحرافات مهیا سازد که برگزاری اینگونه نشست ها، گفتگوها و برنامه ریزی، شرایط را برای سلامت این حرکت که می تواند آغازگر یک نهضت جدید برای بیان اهداف و اندیشه های شیعی باشد، فراهم کند.

سیستانی با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، زمینه را برای ترویج فرهنگ دینی و اعتقادی ما در سطح بین المللی و همچنین پیوند شیعه و سنی، فراهم می سازد، تأکید کرد: ما باید با احساس مسئولیت بیشتر و نگاه دقیقتر و واقع بینانه تر، به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این حرکت عظیم معنوی، آثار و برکات مثبت و سازنده ای را برجای گذارد که این امر مستلزم آموزش و فرهنگ سازی غنی است.

فرماندار اصفهان افزود: انجام هماهنگی های لازم پیرامون برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی اربعین، باعث پایداری این حرکت عظیم معنوی و انتقال پیام زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کل جهان می شود که می تواند در قالب های مختلف در جوامع گوناگون منعکس و به یک فرهنگ تبدیل گردد.

وی تأکید کرد: برقراری نظم و امنیت و توجه به کشور عراق و فرهنگ و سنت مردم این کشور، ازجمله مواردی است که مستلزم اقدامات آموزشی و فرهنگی بوده و مبتنی بر مشارکت خودجوش مردمی است.

سیستانی اظهار داشت: کلیه رؤسای کمیته ها نسبت به جمع بندی نقاط ضعف کاستی ها، مشکلات موجود و پیشنهادات جهت بهبود عملکرد و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی و ارسال مکتوب آنها به مبادی متولی ذی ربط، اقدام نمایند.

در این جلسه حجه الاسلام سلطانی نماینده کمیته فرهنگی اربعین استان نیز گزارشی از فعالیتهای فرهنگی این کمیته را بیان نمود ودر ادامه سایر مسئولین کمیته ها نیز از مجموعه اقدامات انجام شده گزارشاتی را ارائه نمودند.