جمعه 31 فروردین 1403

07 شهریور 1398

خدمت به زائران اربعینی موجب خشنودی قلب ائمه معصومین می‌شود

مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین آذربایجان شرقی در جمع اعضا و خادمان موکب شهدای عاشورائیان تبریز گفت: خادمان موکب ها باید با آگاهی کامل از آسیب‌ها و بایدها ونبایدهای اربعین در این مسیر حرکت کنند و از فعالیتهای فرهنگی غافل نباشند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر ایران‌نژاد مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در استان آذربایجان شرقی در جمع اعضا و خادمان موکب شهدای عاشورائیان تبریز گفت: خادمان موکب ها باید با آگاهی کامل از آسیب ها و بایدها ونبایدهای اربعین در این مسیر حرکت کنند و از فعالیتهای فرهنگی غافل نباشند.

وی افزود:  اربعین سبب شده تا وحدت مسلمانان در جهان افزایش یابد و دشمنان از این موضوع هراسانند به همین منظور در تلاشند تا این وحدت را خدشه دار کنند، زیرا اربعین به نماد عظیم وحدت مسلمانان جهان تبدیل شده است .

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی گفت: امام صادق (ع) می فرماید«اگر خداوند بخواهد به کسی خیر دنیا و آخرت بدهد در قلب او محبت امام حسین (ع) را قرار می دهد» بنابر این روایت کسانی که در این راه گام بر می دارند، محبت امام علیه السلام در قلب آن ها رسوخ کرده است و خادمان موکب‌ها و زائران حسینی مصداق بارز همین سخن معصوم هستند.

وی در ادامه افزود: خادمان موکب ها زحمات زیادی را دور از وطن وخانواده به عشق امام حسین (ع) متحمل می شوند و این همان خیر دنیا و آخرت وخشنودی قلب رسول الله و ائمه معصومین است که نصیب آن ها شده است.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود به چند مورد از آسیب های فرهنگی اربعین پرداخت و از خادمان زائران اربعین حسینی خواست اهتمام جدی در خصوص آسیب های فرهنگی داشته باشند.