سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

06 شهریور 1398

نماینده ولی فقیه و مسئول یاوران معنوی اربعین آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه ومسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین استان آذربایجان شرقی گفت: برای ستایشگری اهل بیت علیهم السلام شعرا ومداحان از متون تاریخی صحیح استفاده کنند تا آموزه ها و فرهنگ دینی مذهبی در جامعه درست تبیین شود.


نماینده ولی فقیه و مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین استان آذربایجان شرقی در گردهمایی مسئولان ومداحان هیئت های حسینی تبریز گفت: با عنایت به اینکه امسال با حذف روادید با افزایش زائران اربعین حسینی مواجه خواهیم بود از این رواز زائران خواست در این سفر معنوی از هر گونه اسراف اجتناب نمایند و به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند.

ایشان در ادامه سخنان خود از مداحان هیئت ها خواستند زائران را نسبت به آسیبهای فرهنگی اربعین حسینی آشنا نمایند. وی یکی از آسیب های وارد شده به ادبیات عاشورایی را اشعار تحریفی دانست و ادامه داد: پرهیز از به کارگیری افکار غلوآمیز در اشعار و اجتناب از نوشته هایی که بدآموزی دارد باید بیش از پیش مورد توجه ستایشگران اهل بیت باشد

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود افزودند: ستایشگران اهل بیت دربرابر اشعاری که علیه تشکیلات اباعبدالله الحسین (ع) نوشته می شود غیرت دینی داشته باشند و واکنش نشان دهند.