جمعه 7 اردیبهشت 1403

06 شهریور 1398

لزوم تبیین مسائل اربعین درایام محرم توسط مبلغان

نماینده ولی فقیه و مسئول کارگروه یاوران معنوی اریعین استان آذربایجان شرقی در همایش طلائیه داران تبلیغ در تبریز گفتند: روحانیون ومبلغان در ایام محرم مردم را نسبت به مسائل وآسیب های فرهنگی اربعین آگاه نمایند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش طلائیه داران تبلیغ استان آذربایجان شرقی با اشاره به آسیب های فرهنگی اربعین گفت : امسال با توجه به اینکه هزینه ویزا از زائران گرفته نمی شود احتمال افزایش قابل توجه زائران هست فعالیتهای فرهنگی ما هم باید متناسب با افزایش زائران بیشتر شود .ایشان از روحانیون ومبلغان خواست در ایام محرم مردم را نسبت به مسائل مختلف مخصوصا به مسائل و آسیب های فرهنگی سفر اربعین آگاه نمایند.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان آذربایجان شرقی در ادامه افزودند: ما در سفر اربعین باید به چند مسئله توجه جدی داشته باشیم یک مسئله اسراف است درست هست مردم ایران اهل اسراف نیستند ولی بخاطر تفاوت در طبغ غذا و عدم سازگاری ذائقه ایرانی با غذای عراقی ، زائران غذا را از موکب های عراقی می گیرند و احیانا جلوی چشم آنها به سطل آشغال می ریزنداین یک آسیب است و باید مورد توجه قرار گیرد و تذکرات لازم توسط مبلغان به زائران داده شود.

وی آسیب دیگر اربعین را مسئله عدم احترام به قوانین ومقررات کشور میزبان دانست و گفت : هر کشور قانون ومقررات خاص خودرا دارد زائران ما باید به قوانین ومقررات کشور میزبان احترام بگذارند.

نماینده ولی فقیه دراستان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود با تاکید به لزوم احترام به مرجعیت عراق افزودند: مسئله دیگری که مبلغان درایام محرم باید به زائران اربعین متذکر شوند اینست که زائران باید به مرجعیت عراق احترام بگذارند و نبایدبه هیچ مرجعی اهانت شود دشمن می خواهد از این موضوع استفاده کند و اختلاف مرجعیت را گسترش دهد . ایشان در پایان سخنان خود گفتند. بعضی از مردم عراق با زبان فارسی وترکی آشنایی دارند لذا مناسب است در گفت وگوها ، حتی به شوخی از کاربرد کلمات اهانت آمیز و خلاف ادب اجتناب شود.

این همایش روز سه شنبه مورخ 5/6/98 درمسجد جامع تبریز به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان و با هماهنگی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار گردید.