جمعه 31 فروردین 1403

30 مرداد 1398

هم اندیشی اعضای کمیته فرهنگی اربعین اصفهان برگزار شد

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان اصفهان در جلسه اعضای کمیته فرهنگی استان اصفهان در استانداری این استان گفت: اربعین یک جوشش تاریخی است و مانند واقعه غدیر در متن زندگی ما قرار دارد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان اصفهان در جلسه اعضای کمیته فرهنگی استان اصفهان در استانداری این استان گفت: اربعین یک جوشش تاریخی است و مانند واقعه غدیر در متن زندگی ما قرار دارد.

حجت‌الاسلام مهدی گرجی از اربعین به‌عنوان زنده نگه‌داشتن صبر و استقامت و ایثار در بطن زندگی انسان یادکرد و آگاه‌سازی همه مردم در خصوص مسئله اربعین و آشنایی زائران با نهضت عاشورا را از مهم‌ترین وظایف کمیته فرهنگی اربعین دانست.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در ایام اربعین سال گذشته به فعالیت‌های فرهنگی ویژه زائران اربعین در سال جاری پرداخت و اعزام حدود یک‌صد و هفتاد هزار نفر در اربعین سال گذشته را نشانگر علاقه ایشان به ساحت مقدس حضرت امام حسین (ع) دانست و گفت: این تعداد امسال نیز بیشتر خواهد شد و نیاز به خوراک فرهنگی و دینی دارند و این مستلزم همکاری و مساعدت اعضای فرهنگی ادارات و سازمان‌ها با کمیته فرهنگی اربعین است.

مسئول کمیته فرهنگی اربعین اصفهان از اجرای طرح یاوران اربعین، نائب الشهید، کارگروه نماز، کارگروه بانوان، کارگروه تبلیغ نماز و قرآن، آموزش سخنران و مداح و اعزام به اربعین، اعزام مبلغ و مبلغه در اربعین امسال خبر داد.

وی با اشاره به عید سعید غدیر، جریان غدیر را حامل دو پیام دانست و تصریح کرد: غدیر تدبیر اسلام برای رهبری بعد از پیامبر بوده و در غدیر خداوند متعال علاوه بر تعیین جانشینی برای پیامبر (ص) الگویی کامل برای هدایت بشریت معرفی کردند.

در ادامه این جلسه سید مجتبی ایزدی مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری اصفهان گزارشی از فعالیت‌های ستاد اربعین استان داد.

در پایان نمایندگان صداوسیما، حج و زیارت، هلال‌احمر، بانک رسالت، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، سپاه صاحب‌الزمان (عج)، بسیج دانشجویی، حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران، دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، ستاد بازسازی عتبات عالیات، امور مساجد و ائمه جماعات استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی خود در اربعین پیشنهاد‌هایی را بیان کردند که توسط مسئول این کمیته جهت پیگیری و رسیدگی در دستور کار جلسه بعد قرار گرفت.

اختصاص ویژه‌نامه اربعین در مطبوعات استان، برگزاری کنگره اربعین در دانشگاه اصفهان، برگزاری امور فرهنگی در مکان‌های اسکان زائران، طرح دانشجویان جهان اسلام در اربعین و چندین طرح دیگر از مصوبات این جلسه بود که مورد تصویب حاضرین در جلسه قرار گرفت.