پنج شنبه 9 فروردین 1403

28 مرداد 1398

نشست فعالان فرهنگی ستاد اربعین حسینی بانوان قزوین برگزار شد

مسئول کارگروه بانوان ستاد اربعین قزوین در نشست فعالان فرهنگی ستاد اربعین حسینی بانوان قزوین گفت: امسال برای دومین بار بانوان مبلغه در برخی از موکب های مسیر نجف به کربلای معلی و شهر کربلا حضور داشته و به شبهات و احکام شرعی بانوان پاسخ خواهد داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین،  خانم بتول نظری پور، صبح امرز در نشست فعالان فرهنگی ستاد اربعین حسینی بانوان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: حوزه علمیه خواهران در هر شهری از ظرفیت بالایی برخوردار است که از این ظرفیت ارزشمند نیز امسال در مراسم اربعین حسینی به خوبی استفاده خواهیم کرد.

مسئول کارگروه امور بانوان ستاد اربعین حسینی قزوین ادامه داد: کارگروه بانوان ستاد اربعین امسال تشکیل شده و تا امروز جلسات مختلفی با مسئولان حوزه علمیه خواهران، سازمان بسیج طلاب، حوزه علمیه برادران و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و در رابطه با نحوه اعزام بانوان مبلغه به این مراسم برنامه های خوبی طراحی شده است.

وی اظهار کرد: امسال برای دومین بار بانوان مبلغه در برخی از موکب های مسیر نجف به کربلای معلی و شهر کربلا حضور داشته و به شبهات و احکام شرعی بانوان پاسخ خواهد داد.

نظری پور اظهار کرد: شرکت در همایش عظیم پیاده روی اربعین از گذشته تاکنون محور وحدت و همدلی مسلمانان بوده است که با توجه به تحولات منطقه، هر سال از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

وی با بیان اینکه برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم معنوی باید بیش از گذشته تلاش کنیم، افزود: با توجه به اینکه یک چهارم از زائران را بانوان تشکیل می دهند باید برنامه های فرهنگی خاصی را در دستور کار قرار دهیم.

همچنین بانوان حاضر در این جلسه نسبت به جذب مشارکتهای مردمی و تهیه بسته‌های فرهنگی، برگزاری همایش توجیهی در خصوص آداب زیارت برای زائران اعلام آمادگی کردند.