جمعه 31 فروردین 1403

26 مرداد 1398

اربعین بزرگ‌ترین مدخل ایستادگی در برابر دشمنان است

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین یکی از بزرگ‌ترین مدخل‌های شکل‌گیری امتی است که می‌تواند در برابر دشمن و رفتارهای ظالمانه آن‌ها ایستادگی کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در دومین همایش بین‌المللی فعالان اربعین حسینی که در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: اربعین یکی از بزرگ‌ترین مدخل‌های شکل‌گیری امتی است که می‌تواند در برابر دشمن و رفتارهای ظالمانه آن‌ها ایستادگی کنند.

وی افزود: جبهه شیطان روی اختلافات قومی و نژادی و زبان دست می‌گذارد و به‌شدت تلاش می‌کنند رابطه بین مؤمنان را بر اساس رنگ و قومیت و منطقه و جغرافیا را به هم بزنند و اجازه ندهند امت واحده مسلمانان شکل بگیرد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: موکب داران از مال و استراحت و تفریحات شخصی خود می‌زنند تا عاشقان امام حسین (ع) را دور همدیگر جمع کنند، چه کسی با چه ابزاری می‌خواهد این انسجام را به هم بزند؟ هیچ‌کس نمی‌تواند اعمالی را که بر محور کرامت و وحدت شکل‌گرفته است را بر هم زند.

وی در پایان گفت: اگر مسلمانان دشمن‌شناسی داشته باشند احدی نمی‌تواند بین مسلمانان تفرقه‌اندازند و مسلمانان می‌توانند هر دشمنی با هر سابقه‌ای را شکست دهند.