شنبه 8 اردیبهشت 1403

16 مرداد 1398

«مجتبی یزدانی» نماینده شهرداری تهران در ستاد مرکزی اربعین شد

شهردار تهران در حکمی، «مجتبی یزدانی» را به عنوان رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در سال ۹۸ و نماینده شهردار در ستاد مرکزی منصوب کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، پیروز حناچی شهردار تهران در حکمی،«مجتبی یزدانی» را به عنوان رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در سال ۹۸ و نماینده شهردار در ستاد مرکزی منصوب کرد.

براساس این گزارش،  ستاد اربعین حسینی دارای 13کمیته است که یکی از این کمیته ها کمیته خدمات شهری به شمار می آید، نظافت و پاکسازی خروجی های مرزها و نیز شهرهای نجف، کربلا، کوفه و مسیر نجف به کربلا را بر عهده این کمیته است. 

با تقسیم بندی‌های صورت گرفته وظیفه مناطق مسئول و کلانشهرها در مرزها تعیین شده است و امسال نیز همانند سال‌های گذشته برای خدمات رسانی به زائران در مرزها؛ منطقه 5 مسئول مرز مهران، منطقه 6 مسئول مرز شلمچه ، منطقه 4 مسئول مرز چذابه  و مسئولیت مرز خسروی نیز در صورت باز شدن این مرز برای خدمات رسانی به زائرین با منطقه 14 است.

وظیفه اصلی کمیته خدمات شهری در ستاد اربعین شامل نظافت و پاکسازی، راه اندازی و تامین سرویس‌های بهداشتی، برپایی چادرهای اسکان برای نیروهای شهرداری تهران در شهرهای نجف و کربلا،استقرار اکیپ‌های سازمان آتش نشانی در مرزها و شهرهای نجف ، کربلا و کوفه، استقرار نیروهای شرکت شهر سالم  ،خدمات رسانی بانک شهر در مرزها، خدمات رسانی سازمان بسیج شهرداری تهران در عمود 707 به زائران، انجام تبلیغات محیطی توسط سازمان زیباسازی و... است.

امسال نیز همانند سال‌های گذشته از ظرفیت کلانشهرها برای خدمات رسانی بهینه استفاده خواهد شد. شهرداری تهران در خارج از مرزها در شهرهای نجف، کربلا،کوفه و مسیر نجف به کربلا مستقر و به خدمات رسانی به زائرین آقا اباعبدالله الحسین(ع) با مدیریت و تحت نظارت مسئولان این شهرها خواهد پرداخت.