شنبه 1 اردیبهشت 1403

02 مرداد 1398

شناسنامه زیرساختی مرزهای استان‌های معین در اربعین تهیه می‌شود

در نشست كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین مقرر شد شناسنامه زیرساختی تهیه‌شده برای هر مرز تا روز دوشنبه هفتم مردادماه توسط كمیته زیرساخت استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تكمیل و به كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین حسب دستور این ستاد ارسال شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، نشست كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین به ریاست دكتر جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد و معاونان عمرانی استانداری‌های ایلام، خوزستان و كرمانشاه در وزارت كشور تشكیل شد.

مهدی جمالی نژاد در این خصوص گفت: كمیته زیرساخت به‌عنوان یكی از کمیته‌های ستاد مركزی اربعین حسینی، موضوعات مرتبط با پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های راه‌های مواصلاتی، زیرساخت‌های آب و برق، زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و زیرساخت‌های اسكان زائران را برنامه‌ریزی و بر اقدامات اجرایی نظارت می‌کند.

 وی افزود: در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط استان‌ها و دستگاه‌ها بیان و بر برنامه‌ریزی به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های دائم و ماندگار بر اساس طرح‌های تفصیلی مصوب هر مرز و بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین تأکید شد.

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه كرد: با توجه به اهمیت برگزاری حماسه اربعین و ضرورت خدمت‌رسانی مطلوب و اینكه تمامی دستگاه‌ها باید نهایت تلاش خود را برای هرچه باشكوه برگزار شدن آن به عمل‌آورند در این جلسه بر تعیین برنامه زمان‌بندی مشخص به‌منظور انجام فعالیت‌های زیرساختی تأکید شد.

وی در ادامه گفت: در این جلسه مقرر شد شناسنامه زیرساختی تهیه‌شده برای هر مرز تا روز دوشنبه هفتم مردادماه توسط كمیته زیرساخت استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تكمیل و به كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین حسب دستور این ستاد ارسال شود.

جمالی نژاد بابیان اینكه برای هر مرز مرتبط با اربعین، استان‌های معین تعیین و وظایف آن‌ها مشخص و ابلاغ‌شده، گفت: در این جلسه مقرر گردید از ظرفیت و امكانات استان‌های معین برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی به نحو مطلوب استفاده شود.

وی تصریح كرد: ضرورت دارد این استان‌ها مطابق این تكالیف اقدامات و همکاری‌های لازم را در خصوص تقویت و توسعه زیرساخت‌ها در مرزهای مشخص‌شده انجام دهند.

جمالی نژاد گفت: استان‌های معین مرزهای اربعین باید در فاصله زمانی باقیمانده حضور مؤثری در مرزهای تعیین‌شده به‌منظور تأمین زیرساخت‌های برگزاری این مناسبت مذهبی داشته باشند و طی همكاری با استان‌های مرزی تا قبل از زمان حرکت زائران به‌سوی مرزها، از پیشرفت طرح‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی ابلاغی، اطمینان حاصل نمایند.

وی افزود: پیش‌بینی برای خدمت‌رسانی در شرایط اضطراری دیگر مصوبه این جلسه بود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور در ادامه اظهار كرد: مقرر شد انجام بازدیدهای ادواری به‌صورت منظم در دستور كار استانداری‌های ایلام، خوزستان و كرمانشاه قرار بگیرد و آن‌ها هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های متناظر استانی در این بازدیدها به عمل‌آورند و نظارت‌های لازم بر پیشرفت كارها ازجمله طرح‌های زیرساختی صورت گیرد تا این طرح‌ها در زمان تعیین‌شده به پایان برسد.

رئیس كمیته زیرساخت ستاد مركزی اربعین تصریح كرد: چنانچه موضوعات مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران و تکمیل زیرساخت‌ها نیازمند پی گیری بیشتری در مركز بود، آن‌ها در وزارت كشور بررسی و پیگیری خواهیم کرد.