سه شنبه 29 اسفند 1402

26 تیر 1398

جلسه ستاد فرهنگی اربعین در بغداد برگزار شد

جلسه ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عضو این ستاد در شهر بغداد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، جلسه ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین، صبح امروز به ریاست حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و با حضور  حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس و سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی اربعین ایران و رئیس کمیته فرهنگی اربعین عراق و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عضو این ستاد در شهر بغداد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که نمایندگانی از دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی عضو از ایران و عراق و نماینده اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حضور داشتند، در خصوص ساختار و تشکیلات ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین و رویکردها و سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی اربعین 98 بحث و تبادل‌نظر شد.

این گزارش حاکی است، همچنین در این جلسه درباره شعار اربعین امسال و تعیین مسئولان و بخش و کمیته‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گرفت.

بر اساس تصویب ستاد فرهنگی اربعین در عراق، ستاد دارای شورای برنامه‌ریزی و کمیته‌های تخصصی هنری، برنامه‌های قرآنی و امور فرهنگی، تبلیغات محیطی و محصولات فرهنگی علمی و همایش‌ها، نماز و امور مبلغان، مراسم، فضای مجازی، آموزش و توجیه عمومی و هماهنگی موکب‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مردمی و دارایی دبیرخانه مرکزی و هیئت‌های اندیشه‌ورز و گروهایی مستقل همانند امور بانوان خواهد بود.