جمعه 7 اردیبهشت 1403

24 تیر 1398

حسرت معلولان برای رفتن به اربعین تمام می‌شود

استاندار تهران با اشاره به اینکه هر سال شرایط برای حضور معلولان در مراسم اربعین بهتر می‌شود، گفت: معلولان با حسرت به این مراسم نگاه نکنند و بدانند که می‌توانند در آن حضور داشته باشند و ما هم امکانات جانبی را فراهم می‌کنیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، انوشیروان محسنی بند‌پی، استاندار تهران و رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور، به مناسبت هفته بهزیستی در واکنش به این مسئله که طی سال‌های اخیر معلولان با حسرت رفتن زائران اربعین را نظاره می‌کنند، گفت: این مسئله درست است، اما در سال‌های گذشته بهزیستی اقداماتی مانند تعمیر ویلچر، اهدای عصا، حضور راهنماها و ... را برای معلولان انجام داد.

وی افزود: به نظر من شرایط هر سال برای حضور معلولان در اربعین بهتر می‌شود تا معلولان با حسرت به این مراسم نگاه نکنند و بدانند که خودشان هم می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

استاندار تهران تصریح کرد: ناشنوایان با اشاره، نابینایان با تجهیزات لازم و همراهی اطرافیان و معلولان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای استفاده از امکانات ویلچری می‌توانند در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی یادآور شد: معلولان نگران نباشند به زیارت اربعین خواهند رفت؛ ما هم به معلولانی که در استان تهران هستند این نوید را می‌دهیم که اگر شرایط جسمانی آن‌ها برای چنین سفری آماده است، امکانات جانبی را برای سفر آن‌ها فراهم خواهیم کرد.