شنبه 1 اردیبهشت 1403

29 خرداد 1398

هیچ محدودیت‌های برای ثبت‌نام موکب‌داران اربعین وجود ندارد

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آمادگی این ستاد برای نام‌نویسی تمامی موکب‌داران ایرانی خبر داد و گفت: امسال هیچ محدودیت‌های برای ثبت‌نام موکب‌داران اربعین وجود ندارد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حسن پلارک گفت: سال گذشته آمار جمعیتی اعزامی با آمار موکب‌ها و توجه به ظرفیت خدمات‌رسانی موکب‌ها را تطبیق دادیم و از شرایط خوبی برخوردار بودیم و دیگر نیازی به استقرار موکب داران بیشتری نداشتیم به همین دلیل نام‌نویسی موکب داران را محدود کردیم.

 وی در پاسخ به این سؤال که دلیل برداشتن محدودیت‌ها در ثبت‌نام موکب داران برای اربعین ۹۸ چیست؟ گفت: سال گذشته ۲ هزار ۸۰ موکب‌دار نام‌نویسی کردند درحالی‌که متقاضیان بیش از این بودند، ولی به دلیل اینکه دیگر نیازی به موکب بیشتر نداشتیم از دیگر موکب‌داران ثبت‌نام نکردیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره هزینه موکب‌داران، گفت: خود موکب‌ها هزینه‌های زمین، مکان، تأسیسات، زیرساخت، فاضلاب و آب برای ما دارند، ولی امسال با توجه به پیش‌بینی افزایش سه برابری زائران اربعین در سال ۹۸ محدودیت استقرار موکب‌های متقاضی را برداشتیم و بر اساس صلاحیت‌ها و ظرفیت، توان، خدمات‌دهی و سایر مواردی که مطرح است شرایط استقرار آن‌ها را فراهم خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: فضایی را امسال خودمان برای موکب داران اضافه می‌کنیم که پیس بینی می‌کنیم که تعداد موکب‌ها به ۲ هزار ۴۰۰ عدد برسد.

وی در ادامه بیان کرد: برای استقرار موکب‌ها در مرز‌های خروجی برنامه‌ریزی‌شده و این موکب‌ها حداقل باید تا ۵ روز بعد از اربعین به زائران خدمات‌دهی کنند و ظرفیت لازم را داشته باشند و اگر با کمبود مواد غذایی روبه‌رو شوند به آن‌ها مواد غذایی تزریق می‌کنیم، ولی موکب‌داران با مشکلی مواجه نخواهند شد.

منبع: میزان