پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

27 خرداد 1398

نخستین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری نخستین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان به میزبانی این استان خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، یونس قیطانی از برگزاری نخستین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان به میزبانی این استان خبر داد و گفت: این جشنواره امسال جایگزین جشنواره ملی رضوی شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه ایلام در تردد زائران اربعین حسینی این کنگره امسال برای نخستین بار به‌عنوان جایگزین جشنواره ملی رضوی در مرکز این استان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با ذکر اینکه این برنامه با مشارکت بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، تأکید کرد: تمامی اقوام ایرانی و با هر زبانی می‌توانند با ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره در این همایش ملی شرکت کنند.

وی آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه کنگره ملی عقیق و ارغوان را پایان مردادماه عنوان کرد و گفت: آیین اختتامیه این کنگره و اعلام برگزیدگان دهه اول مهرماه در مرکز این استان برگزار خواهد شد.

قیطانی از علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ارسال اثر به طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با موضوع‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه‌ساله دهه کرامت از میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) باهدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار و ۱۰ سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره بوده است.

برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال ۸۷ آغاز شد و تاکنون به‌صورت متوالی همه‌ساله در رشته‌های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره‌نویسی دهه کرامت برگزار شده است.

هفتمین جشنواره رضوی با موضوع خاطره‌نویسی پارسال در استان ایلام برگزار و در مجموع بیش از ۶۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

منبع: ایرنا