پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

26 خرداد 1398

ظرفیت‌های بی‌نظیر اربعین باید شناسایی شود

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق بر ضرورت هماهنگی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و خواستار شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر اربعین در حوزه‌های مختلف شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین نیز حضور داشت، در خصوص برنامه‌های و فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین بحث و تبادل‌نظر شد.

حجت‌الاسلام نواب در این دیدار از همکاری و تلاش‌های صورت گرفته طرف عراقی برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی تقدیر کرد و خواستار تعامل بیشتر به‌منظور برگزاری مناسب مراسم و برنامه‌های فرهنگی اربعین در عراق شد.

حجت‌الاسلام دکتر احمدی نیز در این دیدار به پیوند عمیق میان دو ملت ایران و عراق اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه عشق و ارادت مردم دو کشور به اهل‌بیت علیهم‌السلام در طول تاریخ زبانزد بوده است و هرسال این عشق و ارادت را در مراسم اربعین حسینی شاهد هستیم.

وی همچنین اجرای طرح لوای الخدمة الحسینیه در عراق را بسیار ارزشمند دانست و از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام سید حمید حسینی نیز در این جلسه از آمادگی مردم عراق برای برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی خبر داد و گفت: از هم‌اینک مردم به‌منظور استقبال از زائران اربعین حسینی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا بتوانند به صورت شایسته‌ از زائران حسینی پذیرایی کنند.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تأکید کرد و خواستار شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر اربعین در حوزه‌های مختلف شد.

 رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق در پایان بر حفظ و صیانت از مردمی بودن همایش بزرگ اربعین تأکید کرد.