پنج شنبه 9 فروردین 1403

14 اسفند 1397

بحث اربعین قطعاً مقدمه ظهور است

نشست تخصصی در خصوص توجیه برنامه فراخوان موضوعات پژوهشی در حوزه "اربعین حسینی و بانوان "با حضور حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان تهران برگزار گردید.


به گزارش الاربعین نشست تخصصی در خصوص توجیه برنامه فراخوان موضوعات پژوهشی در حوزه "اربعین حسینی و بانوان "با حضور حجت‌الاسلام مسعود حاجی‌ابراهیمی، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان تهران برگزار گردید.

ایشان در ابتدای بحث در خصوص تفاوت فراخوان موضوعات با فراخوان مقالات مطالبی را ایراد نمودند.

وی  با بیان اینکه افراد با دغدغه های متفاوتی وارد حوزه می شوند خاطر نشان کرد:اگر دنبال فضای علمی ، دینی و اهل بیتی محض هستید این فضا بسیار خوب است و ثمره معنوی مفیدی خواهد داشت .بحث اربعین ، بحث روی زمین مانده است .بحثی  از نوع تفکر دینی، مذهبی و از نوع گزاره های اقتصادی در حوزه قرآن و عترت که  مظلوم واقع شده است . بحث اربعین قطعاً مقدمه ظهور است .این کشتی در حال حرکت است و خودتان مخیرهستید که سوار کشتی  بشوید. برخی از فضای فکری و کاری خود را ولو کم برای اربعین بگذارید.

ایشان در ادامه افزود: در این طرح ابتدا فراخوان موضوعات اعلام‌ شده و پس از ارائه موضوعات از سوی بانوان طلبه، دسته‌بندی موضوعی انجام می‌شود، در ادامه فراخوان، تدوین مقالات و در مرحله پایانی چاپ و انتشار مقالات برگزیده را خواهیم داشت بطوری که در پایان کتابچه ای با  موضوعات اربعین چاپ شود. و در نهایت با یک جستجوی ساده موضوعات و مقالات اربعین قابل مشاهده می​باشد.

وی در پایان افزود: هدف از این طرح ، ایجاد یک فضای گسترده برای عملیات پژوهشی و کار فرهنگی تالیفی در حوزه اربعین می باشد.