شنبه 8 اردیبهشت 1403

17 آذر 1397

نیازمند حضور 5 هزار مبلغ در پیاده روی اربعین هستیم

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین گفت: امسال بیش از 2میلیون نفر زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند که با توجه به این جمعیت ، نیازمند به حضور 5 هزار مبلغ در مراسم اربعین هستیم.


به گزارش الاربعین حجت الاسلام و المسلمین مرتضی استقامت ،  شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از مبلغان فعال در ایام اربعین حسینی اظهار داشت : در اربعین امسال شاهد افزایش حضور روحانیون در کاروان های مردمی از استانهای مختلف بوده ایم هر چند که از تعداد روحانیون مبلغ اعزامی از شهر قم نزدیک به هزار نفر کاهش داشته‌ایم .

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین گفت: امسال بیش از 2میلیون نفر زائر ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور داشتند که با توجه به این جمعیت ، نیازمند به حضور  5 هزار مبلغ در مراسم اربعین هستیم.

حجت الاسلام استقامت با بیان اینکه بر اساس پرسشنامه ای که توسط روحانیون تکمیل شده اولویت بندی موضوعات مورد نیاز زائران اربعین مسائل اعتقادی ، مشاوره و احکام بوده است افزود: امسال تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت مبلغان ساماندهی شود و از توانمندی مبلغان آموزش دیده در کشور عراق برای زائران ایرانی و همچنین شهرهای مرزی که زائران در آنجا تردد داشتند از جمله مهران و شلمچه حداکثر استفاده را ببریم.

حجت الاسلام استقامت عنوان کرد : فعالیت های مختلفی در دبیرخانه دائمی مبلغان اربعین در زمینه ساماندهی آنان  صورت گرفته است و امسال در حوزه پشتیبانی با برخی از مشکلات مواجه بودیم و باید به این مسئله توجه کنیم که تبلیغ با حمایت های مردمی می بایست دنبال شود.

حجت الاسلام استقامت بیان داشت:  روحانیون در ایام اربعین حسینی به فعالیت‌های تبلیغی خود در نقاط مختلف کشور عراق مشغول هستند و ما امسال تلاش های فراوانی برای فراهم سازی امکانات مورد نیاز مبلغان انجام داده ایم هرچند که برخی از کاستی‌ها و کمبودها وجود داشته است که امیدواریم تلاش‌های مبلغان دیده شود.

وی گفت :اربعین امسال یکی از اتفاقات خوبی که در زمینه اعزام مبلغ افتاد ، یکسان سازی شورای مبلغین قم ، مشهد و اصفهان بوده است.

مسئول کمیته تبلیغ و نماز ستاد اربعین افزود: یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته ؛ راه اندازی سامانه حبیب برای مبلغان اعزامی به مراسم اربعین بوده که هدف این سامانه در واقع  ثبت فعالیت های تبلیغی روحانیون بوده است.

حجت الاسلام استقامت ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که امسال صورت گرفته تهیه بانک جامع سوالات در مسائل مختلفی همچون اعتقادی ، احکام ، منبر در سامانه حبیب به منظور ارتقاء فعالیت های مبلغان بوده است.