پنج شنبه 9 فروردین 1403

17 آذر 1397

اتحاد شیعیان در اربعین زمینه ساز آزادی قدس است

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی گفت: شیعیان و دو ملت ایران و عراق برای یک تمدن بزرگ متحد شده اند تا این بیان امام راحل را اجرایی کنند که راه قدس از کربلا می گذرد.


حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی شامگاه پنجشنبه در مراسم تجلیل از مبلغان فعال در اربعین حسینی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد در سخنانی  با بیان اینکه زیارت سیدالشهدا (ع) در همه زمان ها ثواب دارد افزود: فضیلت زیارت اربعین حسینی در مقایسه با دیگر زیارت ها همانند ثواب نماز جماعت نسبت به نماز فرادا یا ثواب حج تمتع در مقایسه با عمره مفرده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در سال ۹۶ توسط دانشگاه تهران گفت:در این نظرسنجی از زائران اربعین حسینی پرسیده  شده انگیزه اصلی آنان برای حضور در مراسم اربعین چیست که بیش از ۹۵ درصد زائران پاسخ دادند که انگیزه آنان آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام قمی  ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد زائرانی که در این نظرسنجی شرکت کردند تحصیلات  لیسانس و بالای لیسانس داشتند.

وی گفت : دشمنان تلاش می کنند تا به روابط دو ملت ایران و عراق خدشه وار کنند و به آن آسیب بزنند اما شیعیان و این دو ملت برای یک تمدن بزرگ متحد شده اند تا این بیان امام راحل را اجرایی کنند که راه قدس از کربلا می گذرد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی اضافه کرد: امروز به نظام سلطه و جهان استکبار می گوییم که به راهپیمایی اربعین حسینی بنگرند که میلیون ها نفر در آن حضور دارند که البته باید عنوان کرد که این راهپیمایی اصلی ما نیست بلکه راهپیمایی اصلی ما به رهبری امام زمان(عج) از گوشه و کنار دنیا برای اصلاح نظام بین الملل و برقراری عدل و عدالت در جهان است.

 

حجت الاسلام قمی گفت: باید قدردان اربعین حسینی باشیم و از این ظرفیت عظیم باید به عنوان یک فرصت ، حداکثر بهره برداری را انجام داد.

وی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی زمان شناس هستند بیان داشت: زائرانی که رهسپار زیارت اربعین می شوند از ثواب زیارت سیدالشهدا با پای پیاده آگاه هستند.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر کسانی که در لشکر مختار و از توابین بودند نیز ویژگی زمان شناسی را داشتند شرایط دیگری در آن زمان پدید می آمد.

وی ادامه داد: امروز مراسم اربعین حسینی دیگر صرفا یک مراسم مذهبی نیست بلکه آیینی تاریخ ساز و تمدن ساز است.

وی عنوان داشت: در مراسم اربعین حسینی شاهد هستیم که بیش از نیمی از جمعیت حاضر همراه با خانواده هایشان در این مراسم حضور می یابند که این امر بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام قمی بیان داشت: یکی از برکات و اهداف پیاده روی اربعین حسینی اتحاد و انسجام شیعیان به خصوص دو ملت ایران و عراق است و این راهپیمایی عظیم در حقیقت زمینه ساز راهپیمایی اصلی است که همراه با امام زمان (عج) صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: مراسم اربعین حسینی از سوی رسانه های استکباری بایکوت می شود و این در حالی است که در شبکه های اجتماعی انعکاس خوبی داشته و تلاش های رسانه های غربی برای بایکوت خبری این حماسه بزرگ ناکام مانده است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبر انقلاب اسلامی گفت: اربعین نیازمند تعریف جدیدی است که این تعریف را باید مبلغان ارائه دهند.

قمی ابراز داشت: باید تعریف جدیدی از مراسم اربعین حسینی ارائه کرد و طلاب مبلغ باید زبان عربی را فرا بگیرند تا بتوانند با زائران ارتباط بیشتری برقرار کنند و برنامه هایی در راستای بصیرت افزایی مردم و شرکت کنندگان در این مراسم تدارک دیده شود.