چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

16 آبان 1397

سند ۵ ساله اربعین تدوین و ابلاغ شود

مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: باید ستاد مرکزی اربعین حسینی افق پنج‌ ساله خود را تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ کند.


به گزارش الاربعین، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه سفر خود به قم، ظهر امروز با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفتگو کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار گفت: باید هماهنگی کلان با ستاد مرکزی اربعین صورت بگیرد و انتظارات را کاهش دهید. بالا بردن سطح انتظارات مردم کار شایسته‌ای نیست؛ زیرا حجم زائران در اربعین بسیار بالا است و نمی‌توان انتظارات را با این سطح جمعیت برآورده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تدوین سند پنج‌ ساله اربعین شد و تصریح کرد: باید ستاد مرکزی اربعین حسینی افق پنج‌ ساله خود را تدوین و به همه دستگاه‌ها ابلاغ کند تا مردم و دستگاه‌ها بدانند در کدام چارچوب حرکت کنند.

اعرافی به اهمیت روابط ایران و عراق اشاره کرد و افزود: تدبیر در این زمینه از مهم‌ترین روابط استراتژیک ایران است که نباید از آن غفلت کرد همه توجه کنیم به دنبال تعامل و تقویت این راهبرد کلان باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه مطالبه‌ای از دولت عراق داشت و گفت: دولت عراق باید با برنامه‌ریزی بهتر زمینه بیشتر حضور زائران را در اربعین و زیارت عتبات فراهم کند.

اعرافی با توجه به برخی مشکلات ایجاد شده در اربعین امسال خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر جهت هماهنگی بیشتر در این زمینه شد.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه تبلیغی و فرهنگی هم برنامه‌ریزی بیشتری انجام گیرد تا برخی جریانات انحرافی نتوانند در اربعین در عراق عرض‌اندام کنند.